Hur ser ditt databord ut?
365 svar · 41 684 visningar · startad av Esen · sida 9 av 19
Frågan, av Esen
Tänkte att det kunde vara kul att se andras WF medlemmars databord/Skrivbord..... Så ta fram kameran och ta ett kort nu, Eftersom det e jag som startade denna tråd så måste väl jag antagligen börja också.... Här ser ni mitt databord utan att städa någonting......Så just ni e det lite stökit.....
Läs frågan i sin helhet →Fan vilka datanördar vi har här...tre skärmare...suck :e
Vilket uppsving den här tråden fick, jag tar väl och postar en nyare bild jag med, ser ju i stort sett ut som den gamla. Numera har jag kastat (bokstavligen) min Epsonskrivare och har en Canon IP4000 istället, mkt bättre. Annars typ samma, ny mus också, men den syns inte på nya bilden, min MS Optical. Har också en bild på komm-utrustningen här.
men fy vilka välstädade skrivbord!
dang! hittar inte min sladd till kameran :(
Mitt bord! Städat för fem dagar sedan. :h
Rogger skrev:
Mitt bord! Städat för fem dagar sedan. :h
det ser ut som en bra arbetsplats som omväxling till en del andra man sett här :) ...men saknas det inte handledsstöd för tangentbordet där?
Danny skrev:
det ser ut som en bra arbetsplats som omväxling till en del andra man sett här :) ...men saknas det inte handledsstöd för tangentbordet där?
Japp. Och allting på endast 51 centimeters djup (med tangentbordslådan inskjuten). Handledsstöd finns men det är onekligen minimalt. :OO
Det här börjar bli lite onödigt löjligt...
Sitter här och gör skolarbeten.
Från PCn läser jag arbetsuppgifterna. På iMacen letar jag upp information ur en pdf-fil och skriver en "raw"-rapport, vilken jag sen skriver rent på iBooken för den har Office.
Snacka om nödvändigt... :OO
jag lovar... under bordet står en kaffebryggare och en mikrovågsugn också :e
Så här ser det ut hos mig nu. :D
:stefan: skrev:
Vågar man fråga vafan tandkrämen gör där? :e
:r Jag brukar försöka rationalisera när jag har bråttom, typ: borsta tänderna, läsa mailen, synka kalendern och podden, men det brukar sluta med att jag sitter med tanborsten i munnen en halvtimme och får ingenting gjort för telefonen ringer... :OO
Eftersom jag tycker det är kul att se hur andra sitter, uppdaterar jag väl mitt skrivbord. Kabelnästet från förra bilden är dock kvar om något snyggare numera.
En gammal bild.. men det ser likadant ut förutom att:
+ större skärm nu.
+ skivorna är flyttade.
- ritplattan borttagen.
Fan, jag vill göra om. TFT, ordentligt skrivbord, lite sköna förvaringsmojänger till papper och annat kladd som bara ligger kors och tvärs.
Esen skrev:
Själv kör man redan trådlöst, Pga att jag orkar verken träna, eller flytta mussladden...
Trådlöst är ju för den som vill få träning ut av o flytta musen. De är ju så jäkla tunga med sina batterier.
Tog tre bilder på mina prylar.
- Mitt ovanligt välstädade skrivbord. :)
- Mina datorer, server till vänster, min vanliga PC till höger.
(Finns en liten Dell dator till som inte syns på bilderna.)
- Mina prylar till tele och bredbands anslutningar.
casca skrev:
En gammal bild.. men det ser likadant ut förutom att:
+ större skärm nu.
+ skivorna är flyttade.
- ritplattan borttagen.
Är tårtan kvar och colan fortfarande inte uppdrucken då? ;)