Jag har märkt att MSN Messenger 7.0 stoppar alla utgående meddelanden med min domänadress i. Jag skickar ofta länkar till http://screamshot.com/, men dessa meddelanden kommer aldrig fram. Ovetenskapliga tester har visat att om man skickar dessa fyra meddelanden:
Jag kände på mig att det inte skulle dröja länge innan någon tyckte att jag skulle byta klient... ;)
Jag har använt Miranda förut, och tyckte inte om den. Men jag kan väl iofs egentligen ge den en chans till om det ska vara så. Men Miranda har inte Röjflaggor!!!
Nicro: :(
Anledningen till att jag trodde det skulle fjunka med en uppgradering av att herr Cheraghi lyckas skicka till mig med 7.5, men alla andra jag provat med kan det icke.
Hmm, jag testade att skicka mellan två av mina datorer där jag har samma version av msn och det funkade fint åt ena hållet men inte åt det andra. Såvitt jag minns så har jag inte gjort några olika inställningar vare sig på de två datorerna eller på msn-kontona heller.
Skickade länkarna via Miranda till en kompis som använder MSN och det fungerade inte heller. Kan det vara Microsoft som går in och leker "förälder" om en länk innehåller "farliga" ord (t ex. "shot")? Mycket underligt är det i alla fall.
Tur att man nästan uteslutande använder ett annat IM-protokoll. :)
Kan det vara Microsoft som går in och leker "förälder" om en länk innehåller "farliga" ord (t ex. "shot")?
Det verkar så, men jag har inte lyckats lista ut vad det är som gör att meddelandena stoppas. till exempel går http://blah.hestshot.com/ alldeles utmärkt att skicka.
Jag vill helst inte byta klient, jag har lärt mig hur jag använder msn messenger.
Varken Miranda eller Trillian löser problemet, eftersom det inte ligger på klientsidan.
Dvs. det enda man kan göra tills Microsoft åtgärdar problemet, är att använda en TinyURL-liknande tjänst eller byta till ICQ, Google Talk eller något annat IM-protokoll (varför använder folk egentligen MSN som är så otroligt begränsat - man kan varken skicka kataloger, multipla filer eller offlinemeddelanden :o :q).