GGunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg "Catchup" funktionen går att stänga av i inställningarna.
Att få höga bounty och långa jakter är enkelt. ett litet knep på busstationen, kör up och ut på bussarna så att nosen på bilen sticker ut lite så att poliserna alltid ser en då kommer poliserna att snurra runt nedanför bounty stiger hela tiden, och CTS stiger sakta när poliserna kör på varandra. Så ställ bilen där och gå och gör något annat. :)
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggAtt ha snuthäng så länge som möjligt är det bästa med spelet. Köra tävlingar och krossa Black list mesar är bara en bisak. Tråkigt bara att snutarna släpper så jävla fort, är tvungen att bromsa och vända om många gånger för att få långa tider.
Jag ska vara nr 1 på alla polisens listor inna jag klår Razor. Har bara två punkter kvar.
Har en annan fundering också. Är det någon som vet hur man får poäng för Vårdslöshet i trafik. Har fan testat allt utom att bli busted.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägghar ni råkat ut för cop-level 7 då? trimmade SUV'ar! det är ingen lek... jag kan säga som såhär att spelets utmaning är att klara alla challenge mode! Det är ingen lek, klarar man det... då kan man börja snacka... :)
karlj87Medlem sedan mars 2004662 inlägg
romolus skrev:
Är det någon som vet hur man får poäng för Vårdslöshet i trafik. Har fan testat allt utom att bli busted.
Reckless driving? Det har jag fått flera gånger. Det gäller bara att köra extremt snabbt. Absolut minst 350 km/h.
Har kommit till nummer 40 i challenge series nu. Blir några omstarter på varje race.
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggHar precis besegrat Razor, inga som helst problem. Lite missnöjd blev jag med BMW M3:an. Går ju inte trimma eller prestanda trimma. Min Cobalt SS går t.o.m fortare. Har kört 20 av challange racen. Hoppas det blir svårare längre fram. Det enda som är svårt så här långt är att få snutarna att hänga med.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggNä Razor körde som en kärring! M3'an var inge vidare nä, sladdrar ju som min 740. Så din Cobalt såg ut sådär alltså. Ballt! Men du har ju inte maxprestanda ;) ...challenges blir svårt sedan, jag lovar, jag ligger på 55 nu och man får vara glad om man klarar ett race på tredje försöket :)
JJerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg Suck, jag har gjort bort mig.
Jag sålde min bil som nästan var maxad, gick bra förutom att den slängde lite för mycket med baken, därav nytt köp. Sålde den även för att köpa nya delar. O vad ska man göra sen, jo köra ett race o den nya bilen verkligen suger.
Såå... nu har jag bestämmt mig. Jag spelar om och kör med en å samma bil. Skiter i styling o köper bara bra o ha grejjer.
PPeddaMedlem sedan juni 20006 031 inlägg Och det är just därför det är bra att ta backup ibland på loggfilen. ;)
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggHar testat alla bilar i spelet och har kommit fram till att bakhjuls drivna bilar har en väldigt stor tändens att slira och sladda, 4WD är tämligen svårstyrda och dåliga att svänga med. Framhjuls drivna bilar som min Cobalt SS accellererar rätt så dåligt men det styr jag upp med NOS.
Dessutom tycker jag det är lättare komma loss från polisen när de trycker upp mig i väggarna med Cobalten än med min RX-7:a som har en tendens att fastna med fronten. När jag vann Gallardon som har motorn bak med bakhjulsdrift var jag ute och testade den. Nästan fulltrimmad från början. Enda som var kass på den var att den sladdar som fan när man bromsar. Fixa detta genom att prestanda trimma den. Ställde bromsverkan max åt höger, en jävla skillnad att köra och bromsa. Bra bil också att fronta SUVar med också, full fart och max NOS och man kör under dem. EN annan bil som tar ut SUVar är Mustangen. Stor och bastant mosar den SUVarna, dock blir det tvärstop men dom förföljer en inte eller arresterar en, då dom bara blir vrak.

karlj87Medlem sedan mars 2004662 inläggVilken bil!
Håller som sagt på med challenge series nu. Har kommit till numero 51. Körde precis en helt fantastisk bil. Supersnabb! Var uppe i 370 efter 20 sekunder. :p
Någon som kan identifiera bilen på bilden? Som ni ser så var det ganska nära att jag inte klarade tiden under mitt toolboth race. :e Hade kört om 10 ggr innan så jag var riktigt nöjd när jag klarade det. Men oj, vilken bil alltså, vad är det för en? :q
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggSer ut som en Viper. Har en som jag vann från JV, lackade om den svart, som resten av mina vunna bilar. De två jag köpt själv är gula.
Vipern har äckligt snabb accellaration, men väldigt sladdrig när man skall göra helomvändning. Slirar ooch sladdrar över hela vägen.
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggHadde nog fel om Viper. Tittar man noggrant är det snarare en Lotus Elise. Liten jävla bil som väger ca 700kg med ca 200hk orginal i verkligheten.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
karlj87 skrev:
Men oj, vilken bil alltså, vad är det för en? :q
Ja det måste vara en Lotus Elise. Grym acceleration på den!! Gick som ett skållat troll, jag ska prova maxa en sådan med allt trim och unique och se vad som händer :)
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggVar på bana 40 i challange serien och vips bugga det jävla spelet ur. Gissa om jag ser ut som på bilden nu. Som tur sparade jag på 36. Fortfarande är jag tvungen att bromsa eller vända för att snutarna inte hinner med. Enda skillnaden från bana 20 är att snutarna är lite aggresivare, men vad gör det när de inte hänger med.
Börjar undra om det om det finns någon inställning på svårighetsgrad. Har dock inte hittat någon sådan eller någon catch-up inställning.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggMen den sparar väl efter varje race? Frustrerande som fan annars, jag vet hur du känner, min dator brukar ibland starta om när man minst anar det, härligt :) Snutarnas corvette går ju fort alltså, om inte dom hänger på med den måste det ju vara nåt fel?! Sedan att dom inte kan köra är ju en annan sak :) Skumt dock att det inte finns nån svårighetsgradsinställning ja, tur man tycker det är lagom svårt :)
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägglinjerna påminner om Mazda eller Viper
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggArrrgggghhh nu hände det igen, jävla spel. Körde bana 44 tror jag, en SLR McLaren.
Skulle ha snuthäng i 10 min, det är ju fan så svårt när inte snutjävlarn klara av att hänga med. 8.19 och spelet frös. Nu spelar jag Doom 3 eller Call of Duty istället, så jag får döda någon och avreagera mig. Får ju hjärnblödning av alla jävla buggar.
Har hundratals spel och bara detta jävlas. Läste i manuallen att EA hade satt in ett nytt kopieringsskydd på detta spel. Ger mig fan på att det är det som krånglar.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
romulus skrev:
Arrrgggghhh nu hände det igen, jävla spel. Körde bana 44 tror jag, en SLR McLaren.
Skulle ha snuthäng i 10 min, det är ju fan så svårt när inte snutjävlarn klara av att hänga med. 8.19 och spelet frös. Nu spelar jag Doom 3 eller Call of Duty istället, så jag får döda någon och avreagera mig. Får ju hjärnblödning av alla jävla buggar.
Har hundratals spel och bara detta jävlas. Läste i manuallen att EA hade satt in ett nytt kopieringsskydd på detta spel. Ger mig fan på att det är det som krånglar.
Har du börjat köra andra bilar då, typ pizzabud! Då lovar jag att du inte åker ifrån dom :) Om spelet hänger sig pga kopieringsskydd så borde du ha rätt å cracka det :) Kanske funkar bättre då, vem vet?
romulusMedlem sedan jan. 2006194 inläggHur kör man som pizzabud?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggAha... då har du inte kommit till dom än. Det kommer i challenges där, kanske vid 50 eller så!? Kommer inte ihåg. Tror det var tidigare dock...