Har ett stort problem. Satte ihop min nya burk i förgår och har installerat allt som behövs som drivrutiner osv.
Den fungerar kanon på alla sätt förrutom när jag ska spela........ jag kan spela en minut eller två sen fryser datorn ihop helt och det är resetknappen som gäller. Detta händer oavsett spel och jag har ingen aning om vad som kan vara fel alltså .....
datorn består av följande:
AMD Athlon 64 X2 4400+
2 x 1024 DDR400
Gainward 7800GT 256mb Golden Sample
Asus A8N-E moderkort
WD Raptor 74gb
Nec DVD brännare
och så vidare ...
Jag använder XP x64 edition.
jag tror att det är nått drivrutins fel eller nån slags kompatibilitets problem
men jag har ingen aning vad jag ska göra och var jag ska börja.
jag använder dom nyaste drivisarna för både moderkort och grafikkort och allt är uppdaterat och bra ....... och datorn går skitbra och snabbt .... men som sagt, när jag ska spela så lägger den av.
snälla hjälp mig.
det måste finnas nån som vet nått eller som har varit med om liknande.
XP x64 är ju buggigt som fan! kan bero på det. Du kan ju alltid testa å debugga minidump-filerna som windows skapar när nåt skiter sig. Iofs kanske det inte blir sådana när datorn bara fryser sig. Kallt idag annars ju! Du har inte provat vanliga XP då antar jag?!
Debugga minidump filerna ? hur gör man det och var hittar jag dom .... jag är tyvärr inte så kunnig som jag skulle vilja vara =)
ne vanliga XP har jag faktiskt inte testat ....... men å andra sidan så borde jag väl köra x64 om jag verkligen ska dra nytta av den processorn ... eller ?
x64:
Alltså... du drar nytta av processorn om de program/spel du kör förutom OS, är skrivna för 64 bitar. Som läget är nu tycker jag mest x64 känns som nåt försökprojekt inför Vista som kommer i höst (kanske). 64 bits processorer är snabbare än 32 bits ändå om man kör 32 bits program, så det är ju inte så att man måste ha 64 bits program. Visst vore det väl att föredra, men tiden är inte mogen än...
Jag har läst mycket i forumet om ngn kanske hade samma problem som jag, visst var det folk som hade det men sedan när jag skulle se på hur deras system var uppbyggt var det annorlunda. jag vågade då inte fullfölja instruktionerna som givits.
Det är så här att min dator funkar utmärkt tills jag ska spela spel då systemet helt "fryser". Vissa gånger kommer jag längre in i spelet (kommer förbi menyn och spelar spelet i ca 3-5 min) andra gånger "fryser" den redan där.
Jag har gjort allt bytat cpu fläkt och installerat om xp men inget tycks fungera.
Har ngn en lösning till detta vore jag mycket glad eftersom jag är en 15 årig mkt spelande kille.
System:
Microsoft Windows Xp
Professional
version 2002
Service pack 2