Nej, nu går det inte längre...
bigj: Jag kan inte komma ifrån känslan av att du älskar när folk svarar på dina inlägg för att de känner sig "träffade", något som du upprepar gång på gång.
Nå, jag tror inte det ligger till så - det finns helt enkelt alldeles för många på wF som inte kan låta bli att kommentera vad de ser som dumheter, utan att på något sätt känna sig "träffade" av vad som för ögonblicket avhandlas.
Hur som helst är det min tur att kommentera på några bitar:
bigj skrev:
"De arbetslösa och förtidspensionerade är bara arbetsskygga och lata, de är paratiserande på samhället och oss övriga som tvingas betala för dem! De arbetslösas liksom de förtidspensionerades bidrag borde snarast dras in så att vi övriga erhöll en skattesänkning."
Om man byter ut begreppen "arbetslösa och förtidspensionerade" mot "judar och kommunister" blir ordalydelsen denna:
"Dessa judar och kommunister är bara arbetsskygga och lata, de är paratiserande på samhället och oss övriga som tvingas betala för dem! Judars och kommunisternas rätt att finnas till borde snarast dras in så att vi övriga slapp denna rasblandning."
Då gör jag samma sak med denna ponerade mening!
"Dessa borgare och nazister är bara arbetsskygga och lata, de är paratiserande på samhället och oss övriga som tvingas betala för dem! Borgarnas och nazisternas rätt att finnas till borde snarast dras in så att vi övriga slapp denna rasblandning."
Hoppla, helt plötsligt stämmer det in rätt bra även på "överklassen" som inte vill jobba och nolltaxerar och nazister som lever på a-kassa?
Dessutom, eftersom du aldrig någonsin har lyckats producera en källa på det vedertagna sätter på Internet, genom en direktlänk, så har jag förlustat mig litegrann genom att Googla.
Henrik Westmans kommentar ur DN om Djingis Khan har jag inte lyckats hitta alls på DNs site, enbart tre träffar på ganska så tokröda siter, vilket inte direkt stärker äktheten i citatet om man säger så. :OO
bigj skrev:
"Jag har inte ändrat politik sedan jag representerade moderaterna. När jag blev utslängd från moderaterna i Malmö fick jag mejl från 60 moderata riksdagsledamöter som gav mig stöd."
Sagt av Sten Andersson, f d riksdagsledamot (m) som gick över till Sverigedemokraterna våren 2002.........
Här var det bara att kolla hur många riksdagsledamöter Moderaterna hade efter valet 1998. Det visade sig på Valmyndighetens site att de var 82.
Något säger mig att medhåll från 73% av de sittande ledamöterna är skapligt orimligt. :stud
Till sist, att försöka argumentera när man håller en minst sagt raljerande ton, då vinner man varken debatter eller sympatier.