Meddelande

Minska
No announcement yet.

Partion - Försvinner ej?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Partion - Försvinner ej?

    Hej hopp..

    Installerade Partition Magic på datorn och skapade en till partition. Nu när jag valde att radera den så har den försvunnit, men jag har inte fått mitt utrymme tillbaka :|

    Jag har provat att starta om 2 gånger men inget händer

    När jag har Partition Magic uppe så ser jag fortfarande den virtuellt skapade hårddisken.. Men den går inte att ta bort mer än en gång :S .. Bifogar bild.

    http://img274.imageshack.us/img274/3440/partion8po.jpg

    Vad skall jag göra?!
    Andreas L


    Jag har spenderat mina pengar på sprit och brudar. Resten har jag slösatbort.


  • #2
    http://support.microsoft.com/default...d=kb;sv;309000
    Kanske funkar
    : :

    Kommentera


    • #3
      Alltså... då måste ju ändra i den 70 Gb's partition som du har nu. Vet inte riktigt hur PM fungerar, så länge sedan jag körde det själv. Men om du har 10 Gb's oallokerat utrymme, då borde man ju kunna utöka den befintliga partionen med 10 Gb. Det spelar ju ingen roll hur många ggr du tar bort den utan det är vad som ska hända med allt UTOM den som du måste ändra på...
      dannesholk.se

      Kommentera


      • #4

        Noppe hjälpte mig inget :/
        Andreas L


        Jag har spenderat mina pengar på sprit och brudar. Resten har jag slösatbort.

        Kommentera


        • #5
          Danny skrev:
          Alltså... då måste ju ändra i den 70 Gb's partition som du har nu. Vet inte riktigt hur PM fungerar, så länge sedan jag körde det själv. Men om du har 10 Gb's oallokerat utrymme, då borde man ju kunna utöka den befintliga partionen med 10 Gb. Det spelar ju ingen roll hur många ggr du tar bort den utan det är vad som ska hända med allt UTOM den som du måste ändra på...


          Jag har försökt att ändra i den 70gbs partionen, men det fungerar inte.
          Det var precis så jag tänkte också att om jag hade 10 gbs oallokerat utrymme så vore det ju inte mer än att lägga till dem igen på 70 gbs partionen, men icke sa nicke

          Uhh.. What am I going to do ?
          Andreas L


          Jag har spenderat mina pengar på sprit och brudar. Resten har jag slösatbort.

          Kommentera


          • #6
            Fungerar det inte att bara ta tag med muspekaren i skarven mellan de två områdena och dra åt höger då? Dvs, precis till höger om det rosa.

            Kommentera


            • #7
              SirPeter skrev:
              Fungerar det inte att bara ta tag med muspekaren i skarven mellan de två områdena och dra åt höger då? Dvs, precis till höger om det rosa.

              Tjena, jag provade att göra det och det fungerade.
              Tack så väldigt mycket!
              Andreas L


              Jag har spenderat mina pengar på sprit och brudar. Resten har jag slösatbort.

              Kommentera

              Working...
              X