Fri trafik finns!
Hur snabbt trafiken kan komma att gå, är en annan sak!
Men säger man sig erbjuda fri trafik, så är det antagligen fri trafik!
Om det visar sig att ett svenskt bolag lovat dig fri trafik, och du inte får det, har du rätt att häva kontraktet!
Ingen big deal lixom.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg
DjTransa skrev:
Hur kommer det sig att du har gått över till Loopia om det nu fungerar så bra ;) ?
Skit samma, jag kommer ändå inte ta ett webbhotell som säger sig ha fri trafik för fri trafik existerar inte!
Jag har en egen personlig sida som jag kör på loopia
Jag har en hemsida för min orienteringsklubb som just nu befinner sig på bluerange
Jag kör ett projekt där jag kom in efter att det startades och de hade köpt först B-One och sen Web10 för att B-One ej fungerade tillfredställande
Jag har hemsideutrymme på min högskolas datorsektion
Jag har ännu inte särskilt lång erfarenhet av webbhotell men som du kan se är jag inte helt borta heller då jag har testat flera olika val...
Jag har som sagt inget dåligt att säga om web10 mer än att det är ett budget val. Notera också att det är ett budget val som fungera bra! Jag har inte hört något dåligt om dem...
Nej fri trafik existerar ej och det vet alla, men ge dig nu! Bara före att det står fri trafik så är det inte sämre. Titta dig inte blint på det där om du har budget val som förstaval!
Annars rekommenderar jag varmt Loopia om du har råd med det? Annars kan du titta på Aleborg som fick utmärkelsen bästa budget val. De kostar 80kr i månaden för 250MB utrymme men då vet du också att du får kvalité!
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inläggHej alla
Jag hostar min sida (haf.se) på https://www.1online.se.
Deras support är trevlig och relativt snabb. Priset är lågt och du får ha 12.5GiB trafik varje månad. 50 e-postkonton är också trevligt. Sedan tillåter de ASP.Net 1.1 om du gillar det eller php (vet ej vilken version), och ASP.Net har funkat bra för mig.
228 kr exkl. moms/år är bra för det. Sedan tillkommer en beställnings-avgift på 250 kr, och kostnad för att köpa adressen (men den går ju till NIC SE eller nåt).
Rekommenderas.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg285:- inklusive moms per år men bara 100MB utrymme. Fast jag tycker ändå att de verkar seriösa och duktiga...
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägglilja - ja, som sagt, jag har inte haft några problem med dem. Man kan inte få allt för en liten peng. Sedan kan man ju starta med något litet utrymme, och om det krisar och man känner för att lägga ut en massa mp3-or så kan man ju faktiskt antingen skriva en webservice som läser in dem från ens egen dator eller helt enkelt länka dem till någon gratis-hosting.
PProInetMedlem sedan sep. 20053 inlägg Kolla lite på den här sidan:
http://www.fritrafik.se/
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg
ProInet skrev:
Kolla lite på den här sidan:
http://www.fritrafik.se/
Precis vad vi redan konstaterat. Det är fult av webbhotellen men efterssom så pass många gör det känner många andra sig tvingade att fortsätta då vanligt enkelt folk inte förstår bättre...
Om du tar deras exempel med 200GB i månaden får du ha en duktigt välbesökt sida. De allra flesta sidor kan jag inte tänka mig dra mer än nån eller några GB om året. Drar den mer än så räknar jag med att man har koll på dessa termer som "Fri trafik" och att man inte ligger på ett allt för billigt webbhotell med dålig support...
Iip_alotMedlem sedan jan. 20061 inlägg
DjTransa skrev:
Tack för tipset men jag gillar inte webbhotell som säger sig ha fritrafik eftersom fritrafik inte finns...Sedan kostar det billigaste alternativet på B-one 374:- exkl moms vilket är 174:- exkl moms för mycket ;)
Vadå inte fri trafik?
Att hotellet inte har en trafikmängdsberoende avgift betyder inte att de lovar oändlig trafiktillgång som du tycks tro.
"Fri trafik" har inget att göra med hur mycket trafik hotellet klarar.
Bara hur mycket trafiken kostar.
ip_alot skrev:
Vadå inte fri trafik?
Att hotellet inte har en trafikmängdsberoende avgift betyder inte att de lovar oändlig trafiktillgång som du tycks tro.
"Fri trafik" har inget att göra med hur mycket trafik hotellet klarar.
Bara hur mycket trafiken kostar.
Det ligger nåt i vad du skriver...
JjonnyzMedlem sedan okt. 2004502 inlägg Problemet är att lite större webbplatser vill veta exakt hur mycket dataöverföring som ingår.
Fri trafik betyder uppenbarligen att det inte går att köpa till mer dataöverföring, utan det finns en fast gräns - när den är nådd stängs webbplatsen i vissa fall ner.
KkajusMedlem sedan sep. 2000221 inlägg Jag har också min hemsida på web10.se och det funkar alldeles utmärkt. Även priset är helt ok för min budget... 9 kr månaden exkl. moms
JjonnyzMedlem sedan okt. 2004502 inlägg Ett exempel på vad "fri trafik"-diskussionen handlar om
http://www.webmasternetwork.se/f13t4004.html
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inläggPrecis som vi redan diskuterat. Fri trafik finns ej men om man har en vanlig personlig hemsida som inte har så värst många besökare, varför bry sig om det där då?
Fri trafik är bara en falsk marknadsförig som många kör med för att alla andra gör det...