webForumDet fria alternativet

10-i-top. Obehagliaste "sjukdomar"

Småprat

48 svar · 5 454 visningar · startad av joel_joel88 · sida 2 av 3

Frågan, av joel_joel88

Spysjukan tycker jag helt klart. Fy fan, spydde nyss. Det motsvarar nog en tio liters hink. Hatar att spy. Hatar kväjningarna och det äckliga smaken. x( (n)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20055 inlägg

HIV i synopsis med matförgiftning är nog värst.
Eller möjligen förkylning.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Bire skrev:

Halsfluss & magsjuka..? Skojar ni med mig?

Testa ett riktigt diskbråck, då kan man snacka om att man vet hur det är att lida..

HAHA, Bire är gammal gubbe! ;)

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Lunginflammation var inte särskilt kul. Började att man vaknade efter en migränattack och det kändes som man andades genom ett sugrör (dom smalaste...). Innan man fick tag på en inhalator, ca 1 timme, var det halvroligt. Sen kunde jag bara ta halva andetag i ca tre veckor om jag inte ville hosta upp både frukust och lunch...

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Rinaldo skrev:

Lunginflammation var inte särskilt kul. Började att man vaknade efter en migränattack och det kändes som man andades genom ett sugrör (dom smalaste...). Innan man fick tag på en inhalator, ca 1 timme, var det halvroligt. Sen kunde jag bara ta halva andetag i ca tre veckor om jag inte ville hosta upp både frukust och lunch...

Det där låt verkligen inte trevligt :(

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Panikångestsyndrom (n)

Medlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Vad glad jag är att jag är helt frisk.

Jag råkade förstöra en databas värd kanske en 50 000 kronor (datan var alltså värd det) för några månader sedan under nattetid, och jag hade bara en kopia som var 3 veckor gammal. Jag tror det är det närmaste jag har kommit panikångest - sov inte gott den natten...

Tack och lov hade en arbetskamrat kopierat databasen för två dagar sedan, så det löste sig.

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Alltså, "det finns inget värre än att spy", vad är det för jävla snack? Jag förstår att en medelsvensson som har magsjuka som nummer ett på sin top 3-lista över obehagliga sjukdomar tycker det är läskigt, men påstå för fan inte att det skulle vara något av det värsta som finns. Skulle på ett sätt hålla med Tengblad, psykiska saker kan knäcka en mycket lättare än lite spya, men alltså, några hemska sjukdomar är det inte.

Ett fall av lepra -- spetälska -- får väl t.ex. ses som lite värre än att spy upp lite matrester i handfatet: http://asylumeclectica.com/malady/archives/leprosy/leprosy1.jpg

Medlem sedan feb. 200461 inlägg

snackar vi svenssonsjukdomar så tacka vet jag körtelfeber kombinerat med halsböld! proceduren att tömma halsbölden är inget jag önskar min värsta fiende!

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag tycker det är skönt att spy. Man har känt sig lite dålig ett tag, speciellt innan. Men efter man spytt 1/2 ggr så känns det mycket bättre!! Gjorde det igår senast. Vet inte varför men det hade nåt med förkylningen att göra. Skönt var det iaf. Man får slappna av och låta det komma bara, inte kämpa emot, då blir det bara värre.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Det värsta jag själv varit med om var en gång när armen hoppade ur led (den är lite trasig så innan jag opererade den kunde det hända ibland). Då låg jag och sov, så vaknade jag av att det gjorde ont som fan. Men det gjorde ont i hela kroppen! Fattade inte vad det var. Kunde knappt röra mig en millimeter för det gjorde så brutalt ont. Tog över en kvart innan jag lyckas komma ur sängen så jag kunde ringa. Det brukar inte göra så ont med där hade musklerna hunnit dra ihop sig såpass mycket att det gjorde det.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Tengblad skrev:

Panikångestsyndrom (n)

kan bara hålla med...

jag har det inte själv, men jag har dessvärre sett detta på när håll... :x

diondra skrev:

snackar vi svenssonsjukdomar så tacka vet jag körtelfeber kombinerat med halsböld! proceduren att tömma halsbölden är inget jag önskar min värsta fiende!

haha det är dock något jag önskat många idioter -- att se dem hjälplösa med den där slangen med en slags skalpell på nere i halsen livrädda, medan man säger hur mycket man hatar dom vore ganska lockande! Hahaha :D Om de opponerar sig mot något, skär man litet "fel".

Danny skrev:

Jag tycker det är skönt att spy. Man har känt sig lite dålig ett tag, speciellt innan. Men efter man spytt 1/2 ggr så känns det mycket bättre!! Gjorde det igår senast. Vet inte varför men det hade nåt med förkylningen att göra. Skönt var det iaf. Man får slappna av och låta det komma bara, inte kämpa emot, då blir det bara värre.

Haha känner igen det där. En gång var jag magsjuk och satt på toan och sket samtidigt som jag lutade mig över handfatet och spydde. Det sprutade åt båda hållen, men tom var man allt efteråt.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

diondra skrev:

Nä fy faaan, jag hade en halsböld i somras som inte var kul nånstans...

Men nån slang som magnusfernstrom snackar om känner jag inte igen. Här var det snitt med en skalpell och sen fram med en spruta för att dra ur allt var...
Pain, lots of pain... :x

Har en polare som brukar ha det ibland, han får nån slang nerkörd i halsen med något vasst på, sen spottade han var i två dagar.

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Ögonsjukdomar i de flesta former är väldigt otäcka. :(

Spontan tanke: psykiska sjukdomar är obehagligare än fysiska?

I och med att psykiskt lidande kan gå över till fysiskt kan man väl tillslut lida av båda, kan nog bli ganska påfrestande.

Ögonsjukdomar är inte roliga.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

när det gäller mig själv så hamnar nog depression på första platsen... :l

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

Ja ha då va det dags igen. Igår spydde jag totalt 6 ggr. Jävla jobbigt! x(
Idag mår jag bättre som tur är. Fan har haft det 2 ggr på mindre än 2 månader.
Innan dess har jag inte haft det sedan jag gick i 7:an. Får det nog oftare nu när min brorsans unge går på dagis. Träffar han ofta och dagis är rena paradiset för virus.

Medlem sedan jan. 20063 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Fan vad weak du är som grinar för lite spya, var glad så länge det inte är blod du spyr upp.

den där smakar illa nu va?

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
138 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)