webForumDet fria alternativet

Vad ska man BLI?

Jobb & karriär

20 svar · 1 200 visningar · startad av casca · sida 2 av 2

Frågan, av casca

Efter ungefär två månader har min akademiska karriär kraschat. Bildjournalist-grejen var tydligen helt fel, har haft seriösa motivationsproblem och plågats av osäkerhet. Känner mig absolut inte redo. Jag känner att jag har rusat in i det här av ren desperation efter gymnasiet. Så jag slänger för tillfället in handduken och flyttar hem. Men vad ska man "bli" egentligen? Tills vidare tänker jag ha

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

sgtpepper skrev:

Jag jobbade ett och ett halvt år i industrin innan jag började läsa "på riktigt" på högskolan och jag kände aldrig att det var svårt att ta klivet, tvärtom så var industrijobbet i sig motivation nog för att få mig att börja plugga, eftersom jag kände att idén att stå vid ett löpande band resten av livet inte var helfestlig.

Men jag håller med, visst finns det en risk att man fastnar, men om man trivs med det så är det väl ok också, alla behöver och vill inte plugga vidare. Det viktiga är att man hittar något som man trivs (hyffsat) med.

Ja, när jag läser mitt inlägg nu i efterhand så ser det lite väl negativt ut, men alla lät så fruktansvärt positiva i den här tråden, så jag tyckte att det var på sin plats med lite andra åsikter. :)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)