webForumDet fria alternativet

Pröva inte Aftonbladets recept

Småprat

16 svar · 1 121 visningar · startad av UlfT

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg
Frågan#1

Det var tydligen inte särskilt smakligt. Det är ju tur att andra prövar recepten innan man själv hinner försöka: smaklöst recept

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Hömm, det där syftar väl knappast på något som har stått i Aftonbladet? Har du inte länk till orginal-sidan, eller åtminstone ett screenshot av den?

nitro2k01 skrev:

eller åtminstone ett screenshot av den?

Det är ju faktiskt ett screenshot jag presenterade.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

UlfT skrev:

Det är ju faktiskt ett screenshot jag presenterade.

Nu skrev jag fel. Jag menade länk till sidan eller screenshot av den artikel som rubriken länkar till!

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Om jag inte minns fel så var det en bok med våra vanligsta husdjur som huvudingrediens.

nitro2k01 skrev:

Nu skrev jag fel. Jag menade länk till sidan eller screenshot av den artikel som rubriken länkar till!

Screenshotet fick du också, även om det var koncentrerat till den viktiga biten. ;)

Men visst, artikeln finns i sin helhet här: http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,713557,00.html

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

att äta hund är egentligen inte värre än att äta gris...

Det finns för övrigt de som har grisar som husdjur.

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

obelix skrev:

att äta hund är egentligen inte värre än att äta gris...

Precis. Djur som djur! Säger jag som har två hundar. ;) Fast äta just våra hundar skulle jag såklart inte göra. Däremot skulle jag nog inte ha nåt emot att smaka hund. Bara för att smaka.

Det mest udda djur jag ätit är nog val. Det var riktigt gott!

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

haha tycker du Val är ovanligt ...
du har nog ätet det oftare än du tror. fettet från val används till allt möjligt ,,, fins i viss korv tex

Jag har då aldrig ätit rent valkött förut, och känner ingen annan som gjort det. Så ja, jag tycker att valkött är udda.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

fridan skrev:

Jag har då aldrig ätit rent valkött förut, och känner ingen annan som gjort det. Så ja, jag tycker att valkött är udda.

Och äkligt, som biff med fiskleverolja, åt det mycket när jag var liten, och testade igen för något år sedan, det räcker nu ;)

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg

UlfT skrev:

Det var tydligen inte särskilt smakligt. Det är ju tur att andra prövar recepten innan man själv hinner försöka: smaklöst recept

Frågan är varför någon väljer att tugga i sig ett recept? :o

frankof skrev:

Och äkligt, som biff med fiskleverolja, åt det mycket när jag var liten, och testade igen för något år sedan, det räcker nu ;)

Valkött är inte äckligt. Det är mört och gott.

Biff stekt i fiskleverolja, eller hur menar du? Vad är det för äckligt med biff och olja?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Val kan vara väldigt gott, men ibland (vet inte om det beror på tillagning eller valsort) så smakar det verkligen som fiskleverolja.

Kan för övrigt rekommendera känguru...

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Men, här var ju receptet också: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,712635,00.html :)

emission skrev:

Val kan vara väldigt gott, men ibland (vet inte om det beror på tillagning eller valsort) så smakar det verkligen som fiskleverolja.

Kan för övrigt rekommendera känguru...

Jag tyckte snarare val smakade dill och lite kalv.

Hur smakar kängru..? Är det mört?

Struts är ju också något som verkligen är gott. Speciellt baconlindad med friterad ruccola och kantarellsky. :p

471 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
332 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
332 ms — ändringar (db)