» wF-menyn
\* Visa nya inlägg i o Webbrelaterat o OS & Program o Diverse o Alla forum
På startsidan?
27 svar · 658 visningar · startad av Cassady
I webforum2 kunde man enkelt lista exempelvis de 20 senast aktiva trådarna i exempelvis "övriga forum" på startsidan. Kan jag göra det i 3:an?
» wF-menyn
\* Visa nya inlägg i o Webbrelaterat o OS & Program o Diverse o Alla forum
På startsidan?
Jag tror att funktionen som efterfrågas är drop down-listen som fanns på första sidan i vilken man kunde välja 5, 10 och 20.
» wF-menyn
* Visa nya inlägg i
o Webbrelaterat
o OS & Program
o Diverse
o Alla forum
Jag får aldrig några träffar med sök nya inlägg-funktionen. :(
Nej, den fungerar inte alls just nu. Det är den mest prioriterade uppgiften för ögonblicket.
Rikard skrev:
Jag tror att funktionen som efterfrågas är drop down-listen som fanns på första sidan i vilken man kunde välja 5, 10 och 20.
precis. Den letar jag efter
Jag saknar den också eftersom det var så jag "läste" webbforum :)
Men "Nya inlägg" tror jag kommer funka lika bra.
Status: Peeer kommer att titta på möjligheten att återinföra funktionen. Beslut är dock inte fattat än.
Senaste inläggen på första sidan!
Hej!
Går det inte att pilla ihop så att man kan ställa in i sin profil hur många man vill skall visas på första sidan?
Jag slog ihop din tråd med en tidigare som behandlar samma frågeställning.
tackar..
såg inte det fanns en liknande tråd ;)
Men jag vill inte ha en dropdown lista, så jobbigt att varje gång man kommer till första sidan behöva välja 20st inlägg (som jag vill ha) föredrar det som inställningsmöjlighet. Det är mer eller mindre så jag läser detta forum med. Ett bra sätt att få lite inblick i vad som händer på forumet. Så spar ni lite bandbredd med när jag slipper klicka runt i de olika delarna för att se vad som hänt ;)
Åsikten är noterad och kommer att tas med i de redan påbörjade diskussionerna med Peeer. :)
hehe bra!
Kan väl tillägga man kan ju ha en dropdown, fast då skall den vara förinställd på det jag valt i mina inställningar. Men så tolkade ni det kanske med ;)
Jepp. :)
Kan vi få en funktionskontroll från olika webbläsare nu?
Peeer har lagt till funktionen som dock endast fungerar om JavaScript är aktiverat i webbläsaren - vilket var ett beslut vi tog gemensamt Peeer och jag.
XP + IE6 = OK
XP + Firefox = OK
I Opera 8.0 på XP ser det helt vansinnigt ut. Funktionaliteten är dock utan anmärkning.
Kan man inte få noll som värde - för oss som inte använder det där?
Är det inte lite fel att den ställer sig på 5 när man har valt t ex 20? Om man då vill gå tillbaka till 5 igen så kan man ju inte det.
:stefan: skrev:
Kan man inte få noll som värde - för oss som inte använder det där?
Här blir svaret nej. :)
SirPeter skrev:
Är det inte lite fel att den ställer sig på 5 när man har valt t ex 20? Om man då vill gå tillbaka till 5 igen så kan man ju inte det.
Jopp, åtgärdat!
:stefan: Illa, ska kolla på det någon gång.
Rikard skrev:
Kan vi få en funktionskontroll från olika webbläsare nu?
Peeer har lagt till funktionen som dock endast fungerar om JavaScript är aktiverat i webbläsaren - vilket var ett beslut vi tog gemensamt Peeer och jag.
XP + IE6 = OK
XP + Firefox = OK
Jag kanske inte förstår var man ska ställa in det? Är meningen att den ska komma ihåg att man senast valde tex 20 på förstasidan och visa 20 st trådar nästa gång man betraktar den? Eller ställer man in det någon annan stans för hågkomst?