Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakällan hittades inte och ingen standarddrivrutin är angiven
/../jiros_bannersys/config.asp, line 21
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x16f0 Thread 0x1008 DBC 0x13e537c Jet'.
/../jiros_bannersys/config.asp, line 21
Dim objConn
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source= "& server.MapPath("/sökvägen till databasen.mdb") & ";"
Set connect = objConn
Hehe...jovars. Varför inte.
Nu fungerar databaskopplingen, eller, iaf. den sidan som innehåller den. Nästa fel blir i sidan som bekräftar inloggning.
KODEN rad 22:
SQL = "SELECT * FROM User WHERE uEmail='" & Request.Form("Email") & "' AND uPassword ='" & Request.Form("Password") & "' "
Felmeddelandet:
Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Syntaxfel i FROM-instruktion.
/JiRos_BannerSys/user/login_confirm.asp, line 22
Okej, detta känns helt enkelt som om jag har dragit hem ett CPskript :(
Jaja, då kanske ni istället kan hjälpa mig med den här nören, för jag har hittat ett annat från Åsa Gruvsjö också, det funkar strålande bortsett från att jag hela tiden får meddelandet
Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
Har sökt runt lite och hittat möjligheten att mappen inte hade de rätta behörigheterna, så jag flyttade databasen till en mapp där jag har andra databaser, men meddelandet är detsamma.
Vad är det egentligen som är fel?
I utforskaren, högerklicka på mappen där databasen ligger, välj Egenskaper, och sedan fliken Säkerhet. Om inte användarkontot IUSR_datornamn finns med i listan, klicka på knappen Lägg till och fyll i det i rutan.
Markera användarkontot IUSR_datornamn i listan och se till så följande rättigheter är markerade: Ändra, Läsa och köra, Läsa, och Skriva.