webForumDet fria alternativet

Klippa bort lite ur en mp3-fil.

6 svar · 567 visningar · startad av ajke

ajkeMedlem sedan mars 200365 inlägg

Jag har en loop på 4 sekunder. När den loopar om sig så kommer det ett litet "prt", så att man hör när låten loopas om igen.. Hur ska man fixa det? :S

Tacksam för allt ni kan hjälpa mig med!

Anton

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ljudet varierar förmodligen lite under klippet. Prova att klippa ut en kortare bit ur mitten och loopa den. Ett verktyg du kan använda är Audacity:
http://audacity.sourceforge.net/

ajkeMedlem sedan mars 200365 inlägg

Kan man göra egna loops på det programmet? Det verkar soft..

TjotteMedlem sedan feb. 200552 inlägg

Jag vet inte hur man klipper i mp3 filer- jag tycker det är lättare att spela in ljudet och klippa dem i en wave editor och sedan konvertera ljudet tillbaka till mp3. (Hur fungerar det i med en mp3 klipp) syns ljudfilen (ljud-vågorna)så som i en wave-editor? I wave-editor kan man klippa ljudet exakt ner till 1/1000 sek.

/Nybörjare

TjotteMedlem sedan feb. 200552 inlägg

Testade att ladda ner Audacity 1-2-3 för windows från länken här ovan. Jag har win XP Det gick bra tills skulle installera då fick jag meddelandet "det går inte att installera, filen är felaktig eller corrupta" Filen gick inte ens att zippa upp.

Den andra länken med encoder förstår jag att den skall man ha om man vill koda om. Men jag har redan ett omkodar-program som funkar perfekt. Blade Batch 2.99c (Finns ej längre i gratisversion)

Är det möjligt att hitta fungerande Audacity på flera sajter? /
Nybörjare

sneezeMedlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Skall du betala för det hade jag kört på wavelab.
Det programmet tar alla kända ljudformat.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

...annars är ju gamla klassiska Cool Edit ett säkert kort, det har jag mixat en massa låtar i, och det funkar bra och väldigt smidigt... man kan även använda programmet i ett läge så det blir som "rack-orienterat" om man vill det... men kruxet är att Adobe köpte upp programmet, men det är inte så svårt att få tag på en gammal Cool Edit eller t om Pro versionen...

red:

Adobe Audition verkar ju iofs tagit Cool Edit till nya nivåer:

http://www.adobe.com/products/audition/overview.html

och är dessutom mycket billigare än Wavelab och jag har en känsla av att det är ganska mycket mer lättanvänt om man bara ska klippa lite låtar.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)