![]() |
|
|
|||||||
| Politik Debattsugen? Vi diskuterar politiska frågor. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-08-23
Lösningar: 0 |
http://www.dn.se/DNet/jsp/Crosslink....0&f=index.html
Utdrag ur artikeln om hypatia tillåter: "Inte för att hon har någonting emot sin slöja - hon bär den så fort hon går ut eller när andra män kommer på besök. Och hon bär den utan att känna sig det minsta förtryckt. - Det gör mig glad att få behaga min man och mina barn. På samma sätt som det gör mig glad att plugga. Det gör mig också glad att ta hand om hemmet. Jag vill uppfostra min dotter så att hon känner samma sak. Den finns någon slags idé i det moderna samhället att det skulle vara fult med hushållsarbete. Den utvecklingen gillar jag inte, säger hon och stänger av plattan under den nu kokande lammgrytan." Fråga: är hon förtryckt? Uppfostrar hon dottern på fel sätt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-10-05
Hon ser det ju som sitt "jobb" att ta hand om sin familj vilket jag tycker inte är fel. Min mamma har varit hemmafru nästan hela livet och trivts med det. Det är väl upp till var och en vad man vill göra med sitt liv. Dottern kommer ju att själv göra sitt val då hon blir äldre och tar väl inte skada av att lära sig hushållsarbete. Men visst är det som hon säger... det anses lite fult med hushållsarbete.
// BeatBox
|
|
|
#3 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-04-28
Lösningar: 71 |
Jag har absolut inget emot att kvinnor bär slöjor av eget val, men det valet har de bara om de inte bor i de mer striktare muslimska länderna. Skulle en kvinna försöka sig att gå ut utan slöja i ett sådant land skulle hon råka illa ut - det gillar jag inte.
------------------ :stefan: - formerly known as Q
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-05-16
Hålle med Stefan.
Jag tycker att det är en svår fråga eftersom det är svårt att säga vad som är kvinnans val och inte. Vad hon väljer att göra eller ha på sig är svårt att säga eftersom jag tror att många är så hjärntvättade av religionen att dom inte tänker själva, både när det gäller män o kvinnor. ------------------ Cloe
<FONT COLOR="#006666">i mitt huvud finns det mycket trassel som är grönt och blinkar när jag skriker</FONT> |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|