![]() |
|
|
|||||||
| Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar Ett forum för övriga diskussioner om hårdvara, såsom mobiltelefoner, tv-apparater, htpc och annan hemelektronik. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-12-29
Lösningar: 0 |
Köpte mig en VGA-sladd så att jag ska kunna få bättre bild på LCD:n. Har tidigare kört med S-Video med TV:n som utökat skrivbord. Fungerade bra, men kass kvalitè.
Så här ser det ut nu: Datorskärmen ikopplad till DVI-uttaget på grafikkortet. LCD:n till VGA-uttaget. Jag får bara bild på en av skärmarna. Har jag båda ikopplade får bara TV:n bild. För att få bild på skärmen måste jag koppla loss VGA-sladden och starta om datorn. Har ett ATI-radeon. Eftersom som att jag har både VGA- och DVI-uttag så tycker man ju att det borde fungera. Mycket märkligt. Hur ska jag göra? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-05-05
Lösningar: 27 |
Se till att du väljer SKÄRM på det andra huvudet med, så den inte står på TV. Står det TV tror jag den vill försöka trycka ut signalen via din vanliga TVout istället för VGA.
Så inställningen borde stå på typ SKärm, Skärm eller vad det kan heta
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-12-29
Lösningar: 0 |
När jag kollar på "egenskaper för bildskärmar..." Så finns det 4 olika mode: Bildskärm, YPbPr, TV och FPD.
Så när jag bara har skärmen ikopplad så lyser FPD. När jag har båda ikopplade så tror datorn att TV:n är bildskärmen. Går det att ändra på något sätt? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|