webForumDet fria alternativet

TV4.se

Webbhotell & domäner

14 svar · 1 589 visningar · startad av LeonL

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Frågan#1

OMG...

Är det bara jag som tycker att "nya TV4.se" har blivit mycket mer rörig än den gamla? Länk --->

Inte nog med att hela sidan är omringad av annonser... sidan ser verkligen rörig ut, och menyn är ju den sämsta de någonsin haft! :x

Deras mål för den nya sidan var att man skulle hitta saker lättare. Men de har nog uteslutit layouten...

Kom på att den här tråden hör till Internet- & Webbtjänster :r

Kan någon moderator va' bussi' och flytta tråden? :)

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

Tv4s mål med nya sidan måste väl ändå vara att besökarna enklare ska hitta till annonserna? :e

mwin skrev:

Tv4s mål med nya sidan måste väl ändå vara att besökarna enklare ska hitta till annonserna? :e

Kanske det :e ... Vågar någon maila de och fråga? :e :e

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Jo, sidan känns verkligen rörig, och lika seg som tidigare är den också.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ja, inte var det vackert. Seg som ett as också... Eller det kanske beror på att jag sitter på mina föräldrars ADSL-uppkoppling för tillfället?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag skickade just ett mejl till tv4'as "IT"-avdelning och frågade lite om tankarna vid uppbyggnaden av https://www.tv4.se . Ska bli intressant att se vad dom svarar.

Tengblad skrev:

Jag skickade just ett mejl till tv4'as "IT"-avdelning och frågade lite om tankarna vid uppbyggnaden av https://www.tv4.se . Ska bli intressant att se vad dom svarar.

:e klistra in deras svar här sen :D

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

LeonL skrev:

Tengblad skrev:

:e klistra in deras svar här sen :D

Gärna vad du skrev också... ;)

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Gillar inte den nya versionen av TV4. Den bästa de hade var den där gröna som var innan allt blått.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det verkar som om Tengblads kritik redan har tagit snurr. ;)

www.tv4.se

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Jag tycker det är bra att dom fört över allting till vänster sidan. Det var definitivt mer svårnavigerat innan.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Flyttad från Cafét

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Uäck, sidan var inte bra förut och är inte bra nu, alla texter ligger packade som fisk i en konservburk och man vet inte vart man ska fästa blicken, dessutom är sidan seg som sirap(beror väl till stor del på alla annonser och övriga större bilder som ska vara överallt). :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

TV4:s sajter (nyheterna.se, sporten.se, tv4.se) har aldrig varit bra. De har alltid varit späckade med text överallt och varit otroligt svårnavigerade. Hittar man en sak ena dagen så hittar man den inte andra dagen för man kommer inte ihåg alla steg man var tvungen att klicka sig igenom.

Det är uppenbarligen svårt för svenska TV-stationer att få till vettiga sajter. Tänker närmast på TV4 så klart men också SVT:s nyproduktion som gick upp för något år sedan (som de nu lyckligtvis ändrat igen).

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)