Hej, jag har suttit o petat länge nu med en sida som plötsligt slutat att fungera. Det handlar om en sida som visar bilder, typ ShowImage.aspx. Den har fungerat utmärkt och jag har inte ändrat något i filen. Skapar jag ett nytt projekt i VS.NET och skapar en identisk fil så fungerar den filen som den ska!! x(
Men även om jag tar bort filen från mitt ursprungliga projekt och skapar en helt ny fil med nytt namn så fungerar det inte i den applikationen längre.
Jag har ingen aning om hur jag ska lösa detta, någon som har varit med om något liknande?
Ja, alltså det bli inga felmeddelande. Det som händer är att bilderna visas inte, det bli ett kryss bara. Men samma kod fungerar i en annan applikation.
Koden här ska visa en bild, antingen i full skala eller förändrad i storlek. Man anropar den så här:
<%@ Page language="VB" Debug="True"%>
<%@Import Namespace="System.Drawing.Imaging" %>
<script runat="server">
Function ThumbnailCallback() as Boolean
Return False
End Function
Sub Page_Load(sender as Object, e as EventArgs)
'Read in the image filename to create a thumbnail of
Dim imageUrl as String = Request.QueryString("img")
'Read in the width and height
Dim imageHeight as Integer = Request.QueryString("h")
Dim imageWidth as Integer = Request.QueryString("w")
'Make sure that the image URL doesn't contain any /'s or \'s
If imageUrl.IndexOf("/") >= 0 Or imageUrl.IndexOf("\") >= 0 then
'We found a / or \
Response.End()
End If
'Add on the appropriate directory
imageUrl = "bilderh/Uploaded/" & imageUrl
Dim fullSizeImg as System.Drawing.Image
fullSizeImg = System.Drawing.Image.FromFile(Server.MapPath(imageUrl))
'Do we need to create a thumbnail?
Response.ContentType = "image/Jpeg"
If imageHeight > 0 and imageWidth > 0 then
Dim dummyCallBack as System.Drawing.Image.GetThumbNailImageAbort
dummyCallBack = New System.Drawing.Image.GetThumbnailImageAbort(AddressOf ThumbnailCallback)
Dim thumbNailImg as System.Drawing.Image
thumbNailImg = fullSizeImg.GetThumbnailImage(imageWidth, imageHeight, dummyCallBack, IntPtr.Zero)
thumbNailImg.Save(Response.OutputStream, ImageFormat.Jpeg)
thumbNailImg.Dispose()
Else
fullSizeImg.Save(Response.OutputStream, ImageFormat.Jpeg)
fullSizeImg.Dispose()
End If
End Sub
</script>
Okej, efter att ha provat det mesta så kom jag på att det kan ha med med det XHTMLStrictFilter som jag använder för att skapa validerbar XHTML kod. Och mycket riktigt så när jag "stänger" av detta filter så fungerar sidan som vanligt.
Jag blir smått galen av att inte kunna köra XHTML kod på ASP.NET sidor. Så fort man applicerar ett filter så störs vissa delar ut, t ex ovanstående bildvisare men även så slutar AutoPostBack att fungera! x(