Jag har hört att man ska försöka ha så få context switchar som möjligt...och ett sätt att göra detta på är att skriva ut html-koden med response.write. Ska man göra det eller inte? Blir det bättre prestanda att skriva ut det med response.write?
------------------
Alltid lär man sig något nytt varje dag...
Jag trodde det blev mycket snabbar med response.Write om man bara ser till att ha så lite response.write taggar och istället förlänger dem och gör dem till långa stycken om man har variablar och dylikt på många ställen i html koden.
Men om du, som i exemplet jag gav ovanför, ska baka in själva HTML-koden i ASP-koden så bör du använda Response.Write på korta stycken, då det är snabbare än att använda %> ... html ... <% och gå den vägen. :)
Och ja, det är bara bra att paketera så mycket som möjligt, när du väl skriver i ASP kod.
Fast själv kan jag inte läsa det sen, så jag gör nästan aldrig det (iaf inte förrens i slutet av projektet). ;)
Att det blir svårläst för den som kollar i sourcen sen gör inte så mycket. De ska ju inte vara där och kolla ändå...:)
Men vad jag förstår ändå så tjänar man på att paketera i princip allt i så få response.write som möjligt. För det som drar på prestandan är när response.write funktion måste anropas hela tiden, och kan man skriva allt i en enda lång sträng bör man nog göra det.
------------------
Man ska undvika &-tecknen för det segar ner...det man kan göra är att när man utvecklat färdigt en sak. Så är det det sista man gör...response.write. Sen bör man i och för sig spara en kopia utan response.write....:)
------------------