Heja alla!
Jag tänkte börja ta mina första steg i php nu så jag undrar om ngn kan tipsa om en bra och gratis php-editor till Linux.
//Reka
php-editor
13 svar · 329 visningar · startad av reka
Emacs som man kan använda till typ allt funkar ju även för PHP :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- Den som går i andras fotspår kommer aldrig först --
Själv använder jag Editplus 2, fast det kostar lite pengar förstås.
Det du ska kolla på är främst 'syntax-higlightning' samt 'auto-completion'.
------------------
DinDator.nu: En sida som riktar sig till dig som vill lära sig mer om datorer och internet.
[Redigerat av Marcus den 27 sep 2001]
Är det någon som provat Komodo? Den finns till Win och Linux, har syntax-highlight, autocomplete, function-call-tips (via inbygga manual) och inbyggd debugger (kräver lokal och "special" konfigurerad PHP).
Gratis för "Non-commercial license for use by students, home users, and non-profit organizations. "
Tycker den ser schysst ut...
/nicclas - www.nyhetsrubriker.net
Själv använder jag Editplus 2, fast det kostar lite pengar förstås.
Editplus hade passat mina behov som handsken, men finns den till linux?
FlashX: PÅ deras hemsida står det endast att Windows 95/98/Me/NT4/2000 fungerar. Men det MÅSTE ju finnas en skön variant till Linux :-)
------------------
DinDator.nu: En sida som riktar sig till dig som vill lära sig mer om datorer och internet.
Hmm.. testade Komodo igår, verkar väldigt nice. Den verkade en aningen seg startad, eller är det bara på min burk ? iofs är det ver. 1.1
------------------
" The code is out there "
Eftersom Komodo använder sig av Mozilla's renderingsmotor finns det en stor risk att det inte bara är på Fuel's dator den är lite slö.
------------------
And remember, when you look into the pit, the pit looks back into you. /Anonymous INTERCAL hacker
En texteditor som är 26MB i zippat format är nog lite overkill både för mig och min maskin :)
En editor med radnumrering, färgsyntax, funktion för egna bibliotek och eventuellt några snabbknappar för html-kod räcker mer än väl för min del.
I windows använder jag TextPad och den är på dryga meggen :)
Fan.. TextPad rular ju.. :e speciellt då man kan skriva en massa syntaxfiler själv ?
------------------
" The code is out there "
Jag använder en texteditor som heter EditPad Lite. Den är helt suverän att scripta med tycker jag.
Det är hur enkelt som helst att ha flera filer öppnade samtidigt och man kan byta typsnitt i utskrifterna m.m.
Man kan söka/ersätta strängar i en eller alla filer, eller enbart markerade områden. Det finns mer, men jag orkar inte skriva.. ;)
Allt detta helt gratis!
Programmet kan laddas hem antingen via min hemsida eller deras egen sida http://www.editpadlite.com/
------------------
http://www.niklasson.net/
[Redigerat av Niklasson den 03 okt 2001]
Superbra med alternativ men citerar rekas fråga.
jag undrar om ngn kan tipsa om en bra och gratis php-editor till Linux