Har du räknat med allt som ingår i aleborgs pris i det priset som du har på loopia? Jag orkar inte räkna själv men ser att det inte ingår lika mycket hos loopia. Är loopias pris inklusive moms?
Jag skulle tro att båda hotellen är ungefär lika bra så det handlar om vad du vill ha och vad det kostar med allt som du behöver helt enkelt.
Jag valde mellan samma hotell när jag skaffade min plats och det blev aleborg pga det låga priset och att allt ingick från början. Det tog dessutom betydligt längre tid att få svar från loopia när jag hade några frågor om hotellet.
ja loopias ska vara inlusive moms på deras privat-konto. Nej jag har inte räknat med extra-tjänster förutom mysql. Det verkar ju bra att aleborg bjuder på ett domännamn.
Trafiken är ju ungefär den samma 2/3 gig/månad.
Läste någonstans att man kunde använda det är verktyget: http://visualroute.visualware.com/ för att få reda på information... Begriper mig inte på det men om man pingar servrarna så verkar aleborg vara snabbare...
Jag kan inte uttala mig så mycket om Loopia eftersom jag aldrig har testat deras hotell men jag har haft Aleborg sedan snart ett år och är mycket nöjd helt enkelt. Det bästa med Aleborg är nog den snabba och riktigt bra supporten som finns där.
Jag har den motsatta erfarenheten från loopia.
Skrev mitt första frågebrev en söndag kl. 18.30, fick svar innan 19.00.
Dessutom så har jag loopia nu och har inget att klaga på.
Har pratat med supporten några gånger och det är aldrig några köer.
Loopia ligger uppe i alla fall hela tiden vad jag sett.
låter ju helt ok. Vad jag har förstått så har loopia också en 100 mb lina(och en i backup), men de verkar ju ha betydligt fler kunder än aleborg vilket borde tala för högre prestandard hos aleborg...
Sirpeter har rätt i specifikationerna.
Våra servrar ligger på en 100MB lina, med backuplina. linorna är i sin tur kopplade till en 1 Gb lina med uppkoppling till arrowhead om jag har förstått vår ISP rätt.
Loopia har funnits längre på marknaden än Aleborg Solutions som startade i Februari -02, därför har dom fler kunder(än så länge :e).
Våra servrar ligger på en 100MB lina, med backuplina. linorna är i sin tur kopplade till en 1 Gb lina med uppkoppling till arrowhead om jag har förstått vår ISP rätt.
Loopia har funnits längre på marknaden än Aleborg Solutions som startade i Februari -02, därför har dom fler kunder(än så länge :e).
Aleborg: Vad är det som gör just ditt webhotell speciellt? Varför skall man välja just dig? Supporten har ju tidigare i tråden fått beröm men tycker du att ditt webhotell har andra fördelar jämfört med t.ex Loopia. Hur tycker du att ditt webhotell står sig mot de som finns på andra sidan Atlanten?
Aleborg: Vad är det som gör just ditt webhotell speciellt? Varför skall man välja just dig? Supporten har ju tidigare i tråden fått beröm men tycker du att ditt webhotell har andra fördelar jämfört med t.ex Loopia. Hur tycker du att ditt webhotell står sig mot de som finns på andra sidan Atlanten?
Starting nmap V. 3.00 ( [url]www.insecure.org/nmap/[/url] )
Interesting ports on web.aleborg.com (217.78.33.147):
(The 1591 ports scanned but not shown below are in state: filtered)
Port State Service
21/tcp open ftp
25/tcp open smtp
80/tcp open http
110/tcp open pop-3
143/tcp open imap2
465/tcp open smtps
993/tcp open imaps
995/tcp open pop3s
3306/tcp open mysql
3389/tcp open ms-term-serv
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2