Jag har installerat google desktop och indexerat min hd. Nu när jag skall söka på google web så är sidan "död". Jag får upp första sidan google.se eller .com men när jag skriver in ett ord att söka på så står webbläsaren (senaste uppdaterade firefox) och bara laddar och laddar. Det kommer aldrig något resultat. Går jag till googledesktop söksidan funkar den att söka på (ligger lokalt ju) men försöker jag gå från den sidan till google web eller news eller något annat så händer inget. (vilket får mig att misstänka att google.com / .se bara ligger cachat i webbläsaren).
Vad göra?? (Ja, resten av "internet" fungerar, söka på yahooo eller whatever utan problem)
Om du nyligen uppdaterat firefox kanske du har en brandvägg som inte tillåter programmet att komma ut på internet eftersom checksumman på exefilen är "fel" jämfört med tidigare.
Tänkte öppna upp den här tråden igen. Yahoos desktop var totalt värdelöst, indexerade inte tillräckligt bra och sökningen var väldigt förvirrande.
Provade nu att installera google desktop igen... och samma problem. När jag försöker söka på https://www.google.se eller .com står webbläsaren (FF eller IE) bara och tänker och tänker och tänker...
Avinstallerade Google Desktop, testar copernic sökmotorn ett tag, verkar rätt vettig. Saknar dock dubbel-ctrl som gav en sökruta i google desktop.. men får väl klara mig. :(