on error resume next
...
' kod som kan bli fel
...
If err.number <> 0 then
sErrDescr = "An error has occurred in " & request.servervariables("script_name") & "." & vbCrLf & _
"The error was:" & vbcrlf & _
Err.number & " - " & Err.Description
' Skicka mail med sErrDescr som innehåll
Err.Clear
End if
Sen är det ju alltid bra att skriva kod som inte kan krascha, men det är ju en annan femma. ;)
Sen är det ju alltid bra att skriva kod som inte kan krascha, men det är ju en annan femma. ;)
hmfff... jo det är ju sant... :e
Det kan ju dock hända... och då får man något kryptiskt telefonsamtal där ingen kan beskriva vad som har hänt....
...
' kod som kan bli fel
...
Hur gör man här... Kan man lägga in all kod här eller är det bara asp-kod
Brukar ju ha en kontroll för behörighet först med en if sats. ska kontrollen innefatta all kod innanför if-satsen...??
Hur gör man här... Kan man lägga in all kod här eller är det bara asp-kod
Brukar ju ha en kontroll för behörighet först med en if sats. ska kontrollen innefatta all kod innanför if-satsen...??
Lägg on error resume next överst, och felkontrollen underst. Du kan ha vilken kod som helst, men on error resume next påverkar givetvis bara asp-koden.
..och sen är jag evinnerligt trött på Agnes Karlsson.... (givetvis inte personen Agnes... Hon är kanonduktig, men att låten spelas hela tiden)
Textraderna "Nothing is impossible" påminner mig om depeche modes fantastiska låt som just heter "Nothing is impossible" från senaste plattan Playing the angel....
..och sen är jag evinnerligt trött på Agnes Karlsson.... (givetvis inte personen Agnes... Hon är kanonduktig, men att låten spelas hela tiden)
Textraderna "Nothing is impossible" påminner mig om depeche modes fantastiska låt som just heter "Nothing is impossible" från senaste plattan Playing the angel....
Det var en så bra off-topic, så jag måste förlänga den genom att hålla med dig, på båda punkterna! :)