Meddelande

Minska
No announcement yet.

Warning för oseriös webhotell

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Warning för oseriös webhotell

För två månader sedan, i början av maj, tänkte vi det var dags att byta webhotell eftersom det
    webhotellet som vi använde oss av skickade hela tiden saftiga räkningar på 800:-
    kronor till oss därför att vår hemsida ”använde för mycket av deras bandbred”. Vi hade för ”mycket trafik” alltså och då pratar vi om ca 900 besökare per dag. I övrigt var vi mycket nöjda med webhotellet men hade absolut inte råd att betala 800:- i tid och otid.

Efter att ha kollat på olika ställen och jämfört priser på bl.a ”Internet Worlds” webhotell guide
    fastnade vi i början av maj för ”1place2u.com” som verkade ha bra utbud och priser och viktigare av allt för oss då, free trafik också. Detta borde vi inte ha gjort för då börajde en mardröm vi aldrig kunde föreställa oss.

I juni månad ständes plötsligt vår hemsida av 1place2u.com i flera dagar. Alltså utan något som helst meddelande/förvarning stängdes hemsidan. FTP, Email och websidorna. Allt försvann. 1place2u.com har inget telefonnummer för support. Det enda numret som finns kostar 16 kronor per minut och all support hänvisas till webben och vi vände oss då dit . Efter ca 8 timmar fick vi ett kort stressad svar att de har problem med servern. Det kunde vi acceptera men timmarna gick ock det hände ingenting. Vi skickade ett nytt förfrågan och efter en dag kom ett svar att det va inte alls problem med servern (varför kunde man inte säga det från början) utan att deras leverantör i usa tyckte att vi hade ”copy right materal” på vår hemsida och då menade de Lucia sången och 4 andra musikfiler i mp3 format. Utan något som helst meddeland stängde de av vår hemsida i tre dagar. Tänk själva hur mycket information och viktig kontakt med våra läsare vi missade. Hade de bara skrivit en enkel mail då hade vi tagit bort alla dessa 4 mp3 filerna. Det var inte fråga om olaglig filfördelningverksamhet utan 4 st mp3 filer bl. a en Lucia sång.

Efter detta lade vi Lucia sången och andra 4 mp3 filerna på en annan server och länkade till
    de istället och det blev lugnt ett tag. Lördagen den 12 juni var det dock dags igen. Vi vaknade på morgonen och FTP, Email och hemsidan var borta. Ringa och betala 16 kronor per timme har vi inte råd med utan vände oss till web och online supporten igen. Där fick vi det mycket korta och stressade svaret att de hade ”problem med servern” och att detta åtgärdas inom några timmar. 12 timmar senare var allting nere fortfarande och vi skickade ett nytt föfrågan. Efdter ytterligare en dag kom ett nytt svar att ni har installerat en ”otillåtet” chat ”program” på er hemsida och då stängde man ALLT utan det minsta förvarning. FTP, email och hemsidan och vår kommunikation med omvärlden och våra läsare stängdes av i flera dagar.

Efter två dygn med allting avstängd skrev 1place2u.com i ett kort meddelande att ”först måste ni ta bort chatten och sedan öppnas mailen; hemsidan och FTP:n”. Vi gick trotts allt med på att ta bort det enkla java chatten men hur? FTP:n var ju avstängd och Controll panelen avstängd. Frusturerad och desperat skickade vi gång på gång nya ”support fråga” och förklarade att vi kommer inte åt FTP:n, den har ni ju stängt av. Hur ska vi ta bort skriptet. Ingen svar och detta psykopatspelet fortsätter fortfarande i skrvande stund (tisdagen den 15
    Juli).

Det blev en dyr och smärtsam erfarenhet för oss och för våra läsare. Nu vet vi att man aldrig ska använda ett webhotel utan en gatuadress, telefonsupport med vanlig tel.nummer och med namngivna personer som asvariga för webhotellet. Till 1place2u.com vill jag bara säga: Lär er lite om respekt för andra medmänniskor och läs HELA era supportfrågor innan ni skickar kortam stressade och totalt irrelevanta ”svar” till era kunder. Att nonachalera folk, stängda av dears möjlighet att ha kontakt med omvärlden i flera dagar och sedan sitta tyst och värst av allt ljuga är inget som hör till mänskligheten. I alla två ovanstående fall hade det räckt med ett kort meddelande och vid båda tillfällen hade vi direkt åtgärdat det. En varning för 1pace2u.com.

Maria

Tråkigt att det finns sådana nötter!

Tackar för varningen och önskar bättre lycka i framtiden.

Kommentera

Re: Warning för oseriös webhotell

[citat=Diane Diane]Nu vet vi att man aldrig ska använda ett webhotel utan en gatuadress, telefonsupport med vanlig tel.nummer och med namngivna personer som asvariga för webhotellet. [/citat]Visst är det tråkigt det som händer(r) men å andra sidan, varför skaffade ni konto på ett sådant oseriöst webhotell?
      "The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
      For redundant, see redundant.

Kommentera

Bara att supporten ligger i samma prisklass per minut som hotellet per månad borde man väl rygga tillbaka på.

Tyvärr är det allt för många idag som ramlar in på hostingföretag som erbjuder "fri trafik", www.unlimband.com , den sidan stämmer in på varenda hotell i sverige som erbjuder fria trafik.

Tråkigt att sånt händer, och hoppas att ni fått ordning på er sida igen.

Edit: Deras serverhall är ju fin, den bilden kommer från ASUK i england, och vad jag ser på traceroute så svarar EV1 i usa på deras domän (ska vara om dom har en exakt likadan i US möjligen)
        Last edited by Decibel; 2003-07-18, 19:03.

Kommentera

Flytta allt till www.aleborg.se så slipper ni problem i fortsättningen..

Kommentera

[citat]Edit: Deras serverhall är ju fin, den bilden kommer från ASUK i england, och vad jag ser på traceroute så svarar EV1 i usa på deras domän (ska vara om dom har en exakt likadan i US möjligen)[/citat].... eller ... kanske inte?

Nej. Oseriösa webbhotell finns det gått om.
            Att ha många referenser är nog det enda rätta om man skall använda ett hotell man är obekant med.

Fråga gärna här vad folk rekommenderar.
            -If a word in the dictionary were mispelled, how would we know? / Steven Wright

Kommentera

Hmmm...

Jag blir lika förbannad varje gång jag ser att kunder blir illa behandlade av företag. Jag driver själv ett eget webhotell. Och gör precis allt som står i min makt för att tillfredställa mina kunder. Jag menar, det är kunden som betalar mina utgifter, då skall kunder fanimej (ursäkta uttrycket) kunden bli behandlad som en kund.

Visst, alla webhotell har nog små brister, själv har jag ingen tel.support. Men vi sitter i skift för att kunna besvara mail inom 1 timme om det kommer en fråga eller felmmeddelande.

Hoppas att du hittar ett webhotell som behandlar dig som en kund.

//Per Lundin

Kommentera

Det kan man lungt säga är tragiskt! Skaffa ett annat webhotell!
                För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                1. Muffling screams of frustration
                2. Covering evidence of your ineptitude
                3. Crying into.

Ubuntu forums
                Umbraco é nice.
                Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Kommentera

Serverhallen såg mysig ut.

Kommentera

Svar från www.1place2u.com

(Detta kommer även med i nästa PC för Alla)

Hej!

I våra avtal/ villkor framgår det att avstängning kan ske utan föregående varning om allvarliga fel begås. Kunden hade lagrat följande (olagliga) filer på servern:

-rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 3227648 May 8 10:45 abba.mp3
                    -rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 764648 May 8 10:47 adama.rm
                    -rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 4602984 May 8 10:56 bee_gees.mp3
                    -rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 1095680 May 8 10:58 lucia.mp3
                    -rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 1639043 May 8 11:01 maryam_heydarzadeh.rm
                    -rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 6057984 May 8 11:12 paul_young.mp3
                    -rw-r--r-- 1 stockhol stockhol 3592905 May 8 11:19 roxette.mp3

Vi beslöt dock att ge kunde en möjlighet/ chans till trots att ett så grovt fel begåtts så kontot öppnades och kunden plockade bort filerna. Enligt kunden så hade det varit "någon annan" som lagt upp filerna & ett misstag hade skett vilket vi kan utläsa i brevet till er att så inte var fallet. Se utdrag ur supportmail med kunden:

"Tack för att ni har tagit reda på det. Vår hemsida är
                    en nyhetssida och allt som publiceras produceras av
                    oss ajälva. Vår hemsida har ingenting att göra med
                    vare sig musik eller artister. Tydligen har ungdomar
                    laddat upp dessa filer och som är raderat nu. Det har
                    aldrig funnits några länkar till dessa musikfiler ochhar vi
                    vi ska se till att detta inte händer igen."

Tyvärr missbrukade kunden vårt förtroende igen och bröt mot våra villkor (framgår klart på vår supportsite http://www.hostingsupport.org se:
                    http://www.hostingsupport.org/cgi-bi...iew=57&lang=sw) då kunden installerat en irc chat vilket vi inte godkänner.

Vi tycker det är tråkigt att kunden är missnöjd men med tanke på de resurser 1place2u.com erbjuder för 49:-/ månad så har vi otroligt många nöjda kunder som sköter sig!

Med vänlig hälsning Peter Eriksson - www.1place2u.com

Kommentera

Jag tror att jag skall starta ett webbhotel i min klädkammare och sen ta 19.20/min när folk ringer och klagar
                      // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Kommentera

Trist med oseriösa webhotell som detta. Ännu tristare är det att kunden kunden inte kan spendera lite seriös tid att forska efter huruvida företaget går att lita på innan. Ta t ex. kontakt via telefon och prata med en säljare, fråga runt lite. Räcker ju bara att kolla på deras hemsida, av att döma skulle kunna tro att min 6 åriga bror spikat ihop den i sömnen.

[citat]Edit: Deras serverhall är ju fin, den bilden kommer från ASUK i england, och vad jag ser på traceroute så svarar EV1 i usa på deras domän (ska vara om dom har en exakt likadan i US möjligen)[/citat]Kul att de använder falska bilder också... Haha, patetiskt.
                        - mrhaze

Kommentera

Om det som webhotellet skriver så ljuger ju onekligen kunden i detta fall, eller?

Sen kan man iofs diskutera priset på deras support osv, samt hanterandet av det hela från hotellets sida - vad det gäller informationen.
                          /solbulle
                          Hemmabio | Spelautomater | The Who

Kommentera

wF webforumet som risar alla webhotell utom sina egna medlemmars .

Akta er webhotell.

Kommentera

[citat=www.1place2u.com]Livstidskonto, 1995:- exkl. moms, en gång och aldrig mer![/citat]

Det var inte ett sånt konto du hade Maria?

[citat=1place2u.com](Detta kommer även med i nästa PC för Alla)
                              [/citat]Vad exakt handlar den artikeln om? Skulle vara kul att läsa...

Nickemannen -->
                              "The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow
                              For redundant, see redundant.

Kommentera

Working...
                              X