Meddelande

Minska
No announcement yet.

B-One suger

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• B-One suger

Nu har jag fått en räkning på 348 spänn för ett år, vilket inte är så konstigt.

Men jag vill säga upp´skiten, men då måste jag ändå betala för ett år när jag vill säga upp det:

"Uppsägelsetiden är på 3 månader"

Blir så förbannad.
    www.recensioner.net
    Jag vet, den är snygg, inga applåder.

Loopia har likadant, men inte suger de bara för den sakens skull. Förmodligen lär det väl stå i något avtal du har accepterat och således borde du ha koll själv. Rätta mig gärna om jag har fel.
    resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

Står inget om det det i avtalet jag skrev på.
      www.recensioner.net
      Jag vet, den är snygg, inga applåder.

Kommentera

Men om uppsägelsetiden är 3 månader skall du ju bara behöva betala för 3 månader.

Eller betala in för ett år och sedan få tillbaka pengar.

Kommentera

[citat=RxL]Står inget om det det i avtalet jag skrev på.[/citat]
          Godkände inte du detta?
          [citat]A subscription can be cancelled at any time by the customer with three months’ notice, although any subscription paid in advance will not be refunded.[/citat]
          https://www.b-one.net/static/terms/terms.pdf
          /Tor
          Jag och mina bilder.

Kommentera

Re: B-One suger

[citat=RxL]Nu har jag fått en räkning på 348 spänn för ett år, vilket inte är så konstigt.

Men jag vill säga upp´skiten, men då måste jag ändå betala för ett år när jag vill säga upp det:

Blir så förbannad. [/citat]

Ja, det är hemskt att man ska behöva läsa avtal och faktiskt behöva följa dem.

Jag som företagare skulle givetvis också uppskatta om mina kunder bröt vårt avtal och kallade mig bedragare och "du suger".

Betalningspåminnelser? Det är ju hot - sånt kör jag såklart inte med. Givetvis bjuder jag på kostnaden för alla som struntar i att betala. Det går ju faktiskt att leva på bröd och vatten i en månad.
            Take your god and shove him

Kommentera

Re: Re: B-One suger

[citat=Pace][citat=RxL]Nu har jag fått en räkning på 348 spänn för ett år, vilket inte är så konstigt.

Blir så förbannad. [/citat]

Ja, det är hemskt att man ska behöva läsa avtal och faktiskt behöva följa dem.

Jag som företagare skulle givetvis också uppskatta om mina kunder bröt vårt avtal och kallade mig bedragare och "du suger".

Betalningspåminnelser? Det är ju hot - sånt kör jag såklart inte med. Givetvis bjuder jag på kostnaden för alla som struntar i att betala. Det går ju faktiskt att leva på bröd och vatten i en månad. [/citat]Ditt inlägg borde klistras in i en ny tråd som läggs överst i detta forum

Kommentera

Skrattretande
                Carl / Digitalbyrå i Stockholm - Digital1

Kommentera

Du kan ju alltid bestrida avtalet och se vad som händer i rätten i Köpenhamn...
                  Jonny
                  Sajthotellet
                  Webbhotellsguide

Kommentera

Om jag räknat rätt är RxL 16 år, och 15 år när han beställde, och personer under 18 år har inte rätt att ingå avtal med företag. Det borde räcka med att hänvisa till detta för att B-One ska stryka fakturan.

Kommentera

Står även i avtalet att man måste vara 18 år... Vore skumt om dom reggat nån utan att kolla det.

Kommentera

..

jag är 15 och har beställt, ärligt talat bry dom nog sig inte så mycket om åldern

Kommentera

[citat=foks]Om jag räknat rätt är RxL 16 år, och 15 år när han beställde, och personer under 18 år har inte rätt att ingå avtal med företag. Det borde räcka med att hänvisa till detta för att B-One ska stryka fakturan. [/citat]

Det är hans föräldrar som blir ansvariga då (eller målsman).
                          http://gråimport.se

Kommentera

[citat=legis]Det är hans föräldrar som blir ansvariga då (eller målsman).[/citat]Ingår en underårig köp utan tillåtelse kan förmyndaren häva köpet.
                            /Tor
                            Jag och mina bilder.

Kommentera

[citat=Web-Tor][citat=legis]Det är hans föräldrar som blir ansvariga då (eller målsman).[/citat]Ingår en underårig köp utan tillåtelse kan förmyndaren häva köpet. [/citat]

Japp det där kan man väl vända på. Men jag håller med, om företaget inte antingen meddelat att man måste vara 18 år, eller krävt målsmans underskrift så får de skylla sig själva
                              http://gråimport.se

Kommentera

Working...
                              X