/r
Verkar kräva inloggning numer, fungerade dock fint för ett par veckor sedan då jag använde den sist. Blev förmodligen överbelastat av alla som skulle kolla sin telestation för ADSL.
Varför vill du veta det? :q Om det har med bredbandsinskaffning att göra är infon värdelös. Tydligen har det eg. avståndet till telefonstationen inget att göra med hur långt din telefon är från densamma. Detta beror i stället på hur ledningarna har dragits en gång i hedenhös. Du kan bo 5 meter från stationen och ha en mil kabel dit... :(
Varför vill du veta det? :q Om det har med bredbandsinskaffning att göra är infon värdelös. Tydligen har det eg. avståndet till telefonstationen inget att göra med hur långt din telefon är från densamma. Detta beror i stället på hur ledningarna har dragits en gång i hedenhös. Du kan bo 5 meter från stationen och ha en mil kabel dit... :(
Ja det var det jag hade i åtanke. Ja det är ju i och för sig sant att kablarna kan vara dragna åt skogen...
Hur ser dessa telefonstationer ut ? Är det som småröda plåt hus med kod dosa på dörrn ?.. För då vet jag vart min ligger, 50 m härifrån
Jag har ingen aning om hur de ser ut. Men har jag "tur" (?) så ligger det en sådan station 30 meter ifrån mig. Ett litet plåtskul i en rondell. Ser väldigt hemligt ut.
Hemma där jag växte upp på Ekerö vet jag exakt var stationen ligger och det är då inget plåtskjul - det är ett par rejäla tegelkåkar. ;)
Man ska inte förväxla telestationen med plintar och kopplingsskåp som finns i princip överallt.
För att klanka ner lite på stoffe-2k's nedlåtande syn på min fina stad ;) så menade jag centrala stan, sen finns det stationer i Bankeryd, Norrahammar osv också. :p
Torpa! Jönköpings finaste del. ;) Ungefär vid torpaskolan. Och vid den såkallade "torparondellen" så är det ett stort plåthus, det ser faktiskt ganska robust ut. Hade hoppats på att det var en station där inne. :)
Hoppas också på en station nära Elmia, det borde det väl finnas? Eller på Rosenlundsområdet.