Någon som har en bra popup funktion samt kan visa hur jag ska anropa den genom att klicka på en speciell länk...
Popup funktion
11 svar · 356 visningar · startad av Rinaldo
<script language=JavaScript>
function newWindow1() {window.open("sidan.asp", "console", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,height=150,width=210")}
function newWindow2() {window.open("sidan2.asp", "console", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,height=150,width=210")}
</script>
<A HREF="javascript:onMouseClick%20=%20newWindow1()">länken</A>
<A HREF="javascript:onMouseClick%20=%20newWindow2()">länk2</A>
typ sådär?
japp... tack för det snabba svaret
det e ju det som wf är till å känt för ;)
en sak till... kan man klämma in en querystring i asp i varje enskild länk så att den följer med till popupsidan?
Jag har inte trixat med det men det är väll bara att skriva följande antar jag...
window.open("sidan.asp?menu=information"
ja fast eftersom den här funktionen skall användas på många sidor skulle jag behöva sätta querystringen i den enskilda länken då många olika värden kommer finnas...
kanske någon kan flytta till ASP/VBscript nu?
hehe... precis.. det är som vid mileniumskiftet... hela wf kan rasa om du får en siffra till i inläggs-räknaren ;)
Kan man göra så att man skrivet länken till sidorna i länkarna på sidan så att funktionen sedan frågar efter den och öppnat i fönstet?
Det här är väl mer en JavaScripts fråga än en ASP/VBScript fråga...
Men här är lite kod... :)
<script type="text/javascript">
function openWindow(url, w, h)
{
window.open(url, "popupWin", "toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,height=" + h + ",width=" + w);
}
</script>
<a href="#" onClick="openWindow('http://www.incordia.se/', 500, 300); return false;">;)</a>
tack tack