webForumDet fria alternativet

IKEA family?

Småprat

4 svar · 918 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Tredje gången de ringer idag, inte skyddat nummer så jag vet att de är dom varje gång.
Första gången var vid fem tiden. Jag svarade och andra sidan la på direkt. Jag lackade för jag slog i tån i trappan när jag var tvungen att springa och hämta telefonen.

Andra gången ringer de och jag svarar igen och nån presenterar sig vänligt och söker efter min pappa. Jag säger att han inte är hemma och innan jag fått säga klart meningen tackar hon för sig och säger att hon ska återkomma. Jag hade tänkt säga att han inte skulle vara hemma på hela kvällen men de kunde återkomma på måndag kväll.

Nu ringde de igen, jag såg att det var samma nummer och blev lagom irriterad. Jag svarar och säger mitt namn som alltid.
En kille börjar prata på ett språk jag inte förstod, sen upptäckte jag att det var svenska (inte stockholmsdialekten denna gången). Han presenterar sig så gott han kan och säger att han ringer från IKEA family och säger att han vill ha min e-post adress.
Jag säger att jag inte är medlem i IKEA family och han frågar du om jag inte är min pappa. Jag säger nej och han säger att min e-post adress går lika bra ändå, så länge han får en epostadress till vårat hushåll. Jag frågar vad min epostadress ska användas till och han säger att den ska används till nyhetsutskick, erbjudande och information. Jag säger att jag inte vill ha nått sånt till min epostadress och han frågar då efter min pappas epostadress. Jag säger att jag inte kan den, och ber honom återkomma på måndag. Han tackar och lägger på.

Här måste IKEA helt klart göra ett fel. Ett företag, om jag förstått det rätt, får aldrig göra utskick om man inte bett om det? Och om jag gett ut min pappas adress så hade den används till sådana utskick?
Ska jag dra iväg ett surt mail till IKEA och fråga dom vad fan de håller på med?

Stör mig något fruktansvärt på att de inte lyssnar på vad man säger, jag vet att telefonförsäljare och telefonsupport får en jävla massa skit skriken i örat, men det är ändå deras jobb och jag har aldrig varit otrevliga mot just IKEA, så varför ska de vara otrevliga mot mig och inte lyssna och klicka mig mitt i en mening?

Medlem sedan okt. 2005541 inlägg

Om det verkligen var "från Ikea" så tvivlar jag på att det var Kamprads eget folk. Troligen har man anlitat något Telemarketing-bolag, som många andra gör.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

http://www.nix.nu/

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Om du skickar ett surt mail till dem så kanske du ska räkna med att få nyhetsutskick, erbjudande och information till avsändaradressen framöver. ;)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Gör som jag brukar göra. Be de vänta när du ska gå och hämta något. Lägg ifrån dig luren och gå och gör något annat i en timme eller två.

338 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)