webForumDet fria alternativet

2 st ip-nummer på 1 dator.

Nätverk

6 svar · 545 visningar · startad av doggelito

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg
Frågan#1

Hejsan, jag har en bärbar dator och har ett ip-nr på skolan och ett annat på jobbet.
Är det nån som har en liten komponent som kan switcha ipnumren så man slipper gå in på nätverksinställningarna varje gång?
Eller är det nån som vet var i registret man ändrar numren så kanske jag kan bygga en själv.
(kör win 2000)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det finns ett program som jag har för mig heter NetSwitcher eller nåt liknande. Sök dels här på wF så får du fram vad det heter och troligtvis även en länk till det.

r) Jag letade upp det åt dig. ;)
http://www.netswitcher.com

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

[Redigerat av SirPeter den 20 nov 2001]

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Thanx! Netswitcher verkar funka helt ok.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ingen orsak. ;)

------------------
Jag skulle gärna ha en signatur men orkar inte fundera ut någon som är fyndig nog....

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Härligt.

Äntligen ett till program som skall in och rota i allt så att explorer hänger sig. Jippie! x(

(det var iallafall vad mitt gjorde)

------------------
Jag är skum

Medlem sedan jan. 2000144 inlägg

Prova gärna MultiNetwork Manager från GlobeSoft http://www.globesoft.se/Common/frm_products.html

GlobeSoft är ett Svenskt företag, jag känner dom som utvecklar produkten :)

Medlem sedan dec. 2001868 inlägg

Skulle bara göra ett inlägg angående Netswitch! Råkade i min iver att göra datorn fin radera Netswitch katalogen! Då startade Win2K upp med blåskärm! Det var något med minneshanteringen som kraschade! Det gick inte ens att reparera windows!
Men för övrigt var det bra om jag inte klantat till det

------------------
Mvh
Hall

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
149 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
143 ms — ändringar (db)