Ikväll har det börjat knasa totalt och lite till.
Jag har haft burken igång hela dagen, kom hem från jobbet och började pilla lite på en ny webapplikation.
Satt tills för en halvtimma sen, när en ruta kom upp, där det stod:
"Spara alla öppna dokument, avsluta alla program och logga ut - Datorn kommer starta om..." sen är det en räknare som räknar ner från en minut.
När den kommer till noll, loggas man ut och dator startas mkt riktigt om. JAg loggar in på nytt, efter ett tag kommer samma ruta upp och proceduren påbörjas igen.
Jag håller på att bli galen, är det ngn som vet vad det här beror på, huir det har börjat, hur jag fåt slut på det etc.??
I den lilla rutan som kommer upp står det även ngt om att "Det här initierades av system/init/..." Sen inget mer.
Måste ju göra ngt åt det här, nu efter sisådär 5 omstarter blev jag lack, driog ur kontakten och nu sitter jag på min linuxburk, men måste lösa problemet med den andra...
All hjälp vore jättebra, "har målat in mig i ett hörn..."
A security issue has been identified that could allow an attacker to remotely compromise a computer running Microsoft® Windows® and gain complete control over it. You can help protect your computer by installing this update from Microsoft. After you install this item, you may have to restart your computer.
HeHe, tänkt vad det kan hjälpa att läsa vad som står på sidan man länkas till ;)
vågar inte prova, ger mig på den biffen imorrn tror jag, ska upp till jobbet k. 6 imorrnbitti, så känner för att sova ett tag nu ;) G'Natt, lycka till.
PS. om det löser sig, skrik till säg hur du gjorde är du så snäll DS.
Kan även vara ett virus som ligger och kör windows inbyggda shutdown-program i bakgrunden.
lol:OO :o
Om du log åt "windows inbyggda shutdown-program" så le på för det finns ett kommando som heter shutdown. Prova starta cmd och skriv shutdown /? får du se och av det kommandot avslutas datorn på precis det sätt som står skrivet överst i tråden.