FreeZerMedlem sedan jan. 2001950 inlägg Vad finns det för program som man kan skapa musikmixar med?
Jag vill kunna ladda in flera mp3 låtar i programmet och lägga varje låt i ett eget lager. Sedan kunna köra fade in på en låt (i ett lager) och fade out på en annan (låt som jag har i ett annat lager) och på så sätt bygga upp en mix fil. Och sedan kunna spara den i mp3 såklart...
Vill ha tips på både billiga och dyra program... Viktiga är att jag kan göra det jag beskriver att jag vill kunna göra...
Om du vill kunna mixa live så kan du pröva Traktor Dj Studio. Detta program kostar dock en del, men är väldigt bra.
Om du vill kunna lägga up låtar i lugn och ro mixa och lägga på effekter så kan Cool Edit Pro (Eller Adobe Audition som det heter sedan Adobe slukade Syntrillium Software)
Vidare kan du använda Reason + Recycle för att så kallat "slice upp" loopar och sedan använda i musik. Detta kräver dock nästan lite vana vid de programmen.
Om du vill använda "riktiga" saker kan du kolla in Pioneers DJ-gear, kostar multum, men är riktigt bra. (Har testat själv på en Dj-mässa... ruskigt bra). De låter dig använda en CD elelr DVD med MP3 filer och scratcha synca och en massa annat.
Hoppas något av detta hjälper...
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg Aningens mer gratis är Audacity...
Ja, men den saknar multitrack-redigering som kan vara bra att ha när man ska mixa.