Tycker faktiskt du ska försöka lära dig själv lite! Att bara kasta ut en drös med frågor som du vill att andra ska översätta till SQL fungerar inte. Först försöker man sen så frågar man om hjälp, jag tycker det ser ut som du inte ens försökt utan vill att andra ska göra jobbet åt dig.
Om du ser dig omkring i detta forum så kanske du får en uppfattning om hur inlägg är utformade och formulerade.
Så får du en bild över hur du kanske skulle kunna jobba.
Om du har försökt och fastnat så kan du gärna posta dina partier som du har problem med.
Hej jag har problem med sql frågor som jag inte vet riktig hur jag ska lösa ...
Med tanke på hur frågorna ser ut gissar jag att det rör sig om någon form av skoluppgift. Sådana brukar vara avsedda att lösas på egen hand. :(
Om detta stämmer har du säkert någon form av kurslitteratur, föreläsningsanteckningar, skolbok eller dylikt där infon om hur man skriver SQL-frågor står. Har du prövat att läsa där?
Jag har försökt och försökt ...vill lära mig ..
Om man inte kan så frågar man ...det var därför jag slänger ut frågor på detta viset ..!!!
Oja shitsamma ..!!
Tack ändå!! :bla
Ungefär 35 sql-frågor och jag betvivlar starkt att du inte på egen hand skulle kunna lösa merparten av dessa, om du gav det lite tid. Tagga ner lite och försök att uttrycka dig på ett lite trevligare sätt så kanske någon här kan ge dig ytterligare vägledning.