Medger med en gång att jag är rätt så nollad på JavaScript än så länge. Men har hamnat i en sits där jag behöver det.
Har en sida som bygger på ett frameset, och behöver kunna uppdatera två frames (topmeny och main) samtidigt vid klick på en länk. Någon som kan visa mig hur jag skall bära mig åt? Har provat följande:
Kanske skulle nämna att koden ligger i ett pop-up fönster..därav window.close..så skriptet skall alltså uppdatera två frames och stänga pop-up fönstret.
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein
och samma på @nders andra förslag...not an object. *suck*
Någon mer än jag som misstänker en datorernas konspiration mot mig? Har aldrig varit med om så mycket konstiga fel och krångel som nu när jag jobbar med slutprojektet...
------------------
"You can not solve todays problems with the same level of thinking that created the problems in the first place" Albert Einstein
Skall prova.
Grejen är den att jag får inget felmeddelande...fönstret stängs fint men den uppdaterar inte framesen. Men vi får väl se hur det går med ditt förslag...återkommer.
------------------
Jag har i alla fall kapitulerat och tagit bort alla pop-up fönster nu. Men är ändå tveksam till hur sidan funkar i NS...har haft lite problem med varukorgen. om du har lust att testa så kan du använda test som login och pword.
Det funkar fint i IE...men inte i NS när jag kör från den här burken.
------------------
283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e