webForumDet fria alternativet

Kan någon hjälpa mig paging???

ASP

15 svar · 521 visningar · startad av Megaman

Medlem sedan jan. 2004118 inlägg
Frågan#1

Tjenare Experter där ute i cyber rymden....

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att sätta in ett paging på en liten sökmotor som jag har hittat på nätet om det är någon som tjänner sig manad så kan väl den personen skicka mig ett mail så skickar jag sökmotorn till den personen i fråga.

Det gäller på 2 st utav asp filerna..

Anledningen till att jag inte har gjort det själv är att jag är nybörjare på ASP och har försökt men inte lyckats med just paging scripterna som finna på hjälp sidorna får fel medelande hela tiden...

MVH Megaman...

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Hejsan!

Välkommen till webforum! :)

Ditt önskemål har varit uppe i forumet tidigare! min rekomendation är att söka via sökfunktionen! så kommer du garanerat hitta svar! om du fastnar eller om det krånglar så kan vi hjälpa dig! :)

Med Vänliga Hälsningar

Problemet är att jag har försökt men får alltid något fel på ett eller annat sätt hur jag än vänder och vrider på det har provat allt men som sagt var jag är inte haj på ASP ...

Så därför detta medelande i detta forum

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

det finns ett färdigskrivet script: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=76181&forumid=148

testa det, och om du fortfarande får felmedelanden så kan du komma hit och berätta vilka du får, finns inte så mycket annat vi kan göra. men som sagt, berätta vilka felmedleanden du får så hjälper vi till!

Saqken är den att jag är inte allt för haj på på ASP.

Har provat lite olika paging men inte lyckats att få till det får en massa olika fel hela tiden så det var därför jag vände mig hit för att se om det fans en vänlig själ som kanske hade lite tid över och som kanske kunde hjälpa mig med detta problem...

Hoppsan var lite för snabb där skall kolla med den zipfilen ni länkade till om jag trots allt inte lyckas så hör jag av mig...

Megaman skrev:

Hoppsan var lite för snabb där skall kolla med den zipfilen ni länkade till om jag trots allt inte lyckas så hör jag av mig...

Du är mer än välkommen att bifoga lite felmedelanden samt kod som har med felet att göra :) det underlättar mycket!

MVH

Jag skickar med hela koden istället så kanske någon kan fixa en paging till dom 2 sidorna det gäller...

Kanske om jag har tur så vill någon ta tag i det och fixa det...

Jag fick skriva 2 poster för det var en begränsning på hur många ord man fick skriva per post så därför är det 2 st poster kolla under för att se nästa asp sida...

---------------------------------------------------------
denna kod gäller för sokresultat.asp

<!-- #include file="adovbs.inc" -->

<html>
<head>
<title>Jattestenens Searchengine</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<%
sok = Request.Form("sokord")
IF sok = "" then
sokord = "N/A"
ELSE
sokord = sok
END IF

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("sok.mdb")

SQL2 = "SELECT COUNT(*) From sokmotor Where sokord Like '%%" & sokord & "%%'"
Set RecSet2 = Connect.Execute(SQL2)

traffar =RecSet2.Fields(0)

RecSet2.Close
Set RecSet2 = nothing

Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

SQL = "Select * From sokmotor Where sokord Like '%%" & sokord & "%%'"
SQL = SQL & " Order By namn DESC"

RecSet.Open SQL, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" leftmargin="2">
<div align="center">
<p><font face="Verdana" size="6">Welcome To Jattestenens Searchengine<br>
<font size="2">here can you find what you are looking for... And best of all
it's that you can put in your own <br>
homepage now on this searchengine it's simpel and I will continue to make this
search Engine simpel</font></font></p>
<table width="580" border="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#330099" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-top-style: solid; border-top-width: 1" width="578">
<div align="center"><font face="Verdana" size="2">Your search on:<b>
<%=sokord%> </b>gives fallow results:<b> <%=traffar%> </b><%
IF traffar = "1" then
Response.Write "Match"
ELSE
Response.Write "Matches"
END IF
%></font></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="578">
<hr size="1" color="330099" noshade>
</td>
</tr>
<% IF RecSet.EOF then %>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="580">
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">  I am sorry but i
couldn't find any word that match your search:...</font></div>
</td>
</tr>
<%
ELSE
DO UNTIL RecSet.EOF
%>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="578">  <a href="<%=RecSet("adress")%>" target="_blank"><b><font face="Verdana" size="1"><%=RecSet("namn")%>
</font></b></a>  <br>
<font size="1" face="Verdana">  <%=RecSet("beskrivning")%>  <br>
    </font></td>
</tr>
<%
Recset.MoveNext
Loop
Recset.Close
Connect.Close

Set Recset = Nothing
Set Connect = Nothing
END IF
%>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="578">
<hr size="1" color="330099" noshade>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1" align="left" width="578">
<div align="center"><b>(((( Här vill jag ha in sid blädringen 15 Träffar
per sida om det går bra ))))</b><br>
<br>
<font face="Verdana" size="1"><b>
<a href="sokadd.asp">INSET YOUR HOMEPAGE HERE</a> | <a href="admin.asp">ADMINISTRATION</a> |
<a href="soksida.asp">NEW SEARCH</a></b></font>
</div>
</td>
</tr>
</table>
<center><font face="Verdana" size="1">Created by Acke = Ingemar Axelsson<br></div>
</body>
</html>

---------------------------------------------------

Den som hjälper mig kan ju få hela sökmotorn som tack för hjälpen utav mig MVH Megaman...

Jag skickar även koden till admin.asp så att ni kan fixa in det till den också på detta post eftersom att jag inte fick klistra med den på förra posten...

Dét står skrivet så här där jag vill ha pagingen skall vara:

((( Här vill jag ha in sid blädringen 15 Träffar per sida om det går
bra ))))

-------------------------------------
admin.asp

Denna gäller för admin.asp

<!-- #include file = "adovbs.inc" -->
<!-- #include file = "losenord.asp" -->
<%
IF Request.QueryString("alt") = "login" THEN
IF Request.Form("losen") = losenord AND Request.Form("anv") = anvandare THEN
Session("access") = "YaHoO"
END IF
END IF
%>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<body bgcolor="#FFFFFF">
<p align="center"><font face="Verdana" size="6">Welcome To Jattestenens
Searchengine<br>
<font size="2">This part of this search engine is only for ADMINISTRATION and
it's only for admin so if you are <br>
not admin please go back and send a E-Mail to admin if there is something you
want to change<br>
in your homepage that you have put in here so will the master of this page fix
it for you PAL...</font></font></p>
<%IF Session("access") = "YaHoO" THEN%>
<div align="center"></div>
<div align="center">
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("sok.mdb")

IF Request.Querystring("alt") ="del" Then
SQL = "DELETE * FROM sokmotor WHERE ID = " & Request.Querystring("id")
Connect.execute(SQL)
Response.Redirect "admin.asp"
ELSE

SQL = "SELECT * From sokmotor ORDER BY namn"
Set RecSet = Connect.Execute(SQL)

DO UNTIL RecSet.EOF %>
<tr>
<div align="center">
<center>
<table width="330" border="0" style="border: 1px solid #330099; ; border-collapse:collapse" bordercolor="#111111" cellpadding="0" cellspacing="0">
<td>
<div align="center">
<center>
<table border="0" width="600" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td>
<div align="left"><b><font size="1" face="Verdana">  Homepage:    
<a href="<%=RecSet("adress")%>" target="_blank"><%=RecSet("namn")%></a></font></b></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<div align="left"><b><font size="1" face="Verdana">  Search word:<font color="#006699">  <%=RecSet("sokord")%></font></font><font color="#006699" size="1" face="Verdana">
</font></font></b></div>
</td>
</tr>
</table>
</center>
</div>
</td>
</tr>
<tr>
<td height="12">
<div align="center"><b>
<font size="1" face="Verdana">
<a href="admin.asp?alt=del&id=<%=RecSet("id")%>">DELITE</a> |
<a href="andra.asp?id=<%=RecSet("id")%>">CHANGE</a></font> | </b><font face="Verdana" size="1"><b>
<a href="soksida.asp">NEW SEARCH</a></b></font><br>
 </div>
<div align="center">
<b><font size="1" face="Verdana">(((( Här vill jag ha in sid blädringen 15 Träffar per sida om det går
bra ))))</font></b><tr>
<%
RecSet.MoveNext
Loop

RecSet.Close
Set RecSet = nothing
Connect.Close
Set Connect = nothing
END IF
%>
</div>
<%ELSE%>
<form name="form2" method="post" action="admin.asp?alt=login">
<font size="1"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> </font></font>
<div align="center">
<center>
<table border="0" width="602" style="border:1px solid #330099; border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1; border-top-style: solid; border-top-width: 1" width="600">
<div align="center"><font face="Verdana" size="1"><b>LOG
IN</b></font></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="600"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> User.
name:
<input type="text" name="anv" style="border: #000000 1px solid; font-family: verdana; font-size: 10px" size="50" maxlength="40">
This is only för ADMIN On this page...</font></td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="600"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">
<br>
 Password:   
<input type="text" name="losen" style="border: #000000 1px solid; font-family: verdana; font-size: 10px" size="50" maxlength="40">
This is only for ADMIN On this page...</font></td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="600"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">
 </font></td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="600">
<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">

<input type="submit" style="border: #000000 1px solid; font-family: verdana; font-size: 10px" name="Submit2" value="Log in Only for ADMIN"> </font></td>
</tr>
<tr>
<td style="border-left-style: solid; border-left-width: 1; border-right-style: solid; border-right-width: 1" width="600">
<p align="center"> </td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 1px solid #330099" width="600">
<p align="center"><b><font face="Verdana" size="1" color="#0000CC">
<a href="soksida.asp">BACK TO SEARCH ENGINE</a></font></b><font face="Verdana" size="1"></a></font><b><font face="Verdana" size="1">
|
<a href="mailto:jattestenen@bredband.net?subject=My link on your search engine is wrong my new is follow:">
E-MAIL TO ADMIN</a></font></b></td>
</tr>
</table>
</center>
</div><center><font face="Verdana" size="1">Created by Acke = Ingemar Axelsson<br>

</form>
</div>

<% END IF %>

-------------------------------

Sökmotorn funkar bra som sagt var men jag får inte till det med göra så att det blir olika sidor efter typ 15 träffar och att man kan bläddra mellen dom..

Ingen som har lust att hjälpa mig PLEASE hjälp mig någon...

Om du sätter din kod innanför den brillianta "kod" taggen så blir det mycket lättare och roligare att hjälpa dig! Om sedan följer mitt råd om att söka i forumet efter paging så kommer du att få ofattbart med träffar som handlar om just paging sätt dig ner och börja knåpa! Får du problem så kom tillbaka med relevant kod kring det som generar felet samt felmedelande!

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=22&threadid=91373&highlight=paging

Där har du en bra tråd angående just paging som jag startade och körde med, det paging scriptet fungerar alldeles utmärkt!

[kod ]
Din kod här
[/kod ]

Mvh

Koden finns i exemplerna det är bara att titta, men saken är den att jag kan inte asp och jag har provat på 1000 olika paging scipter men fått en massa olika felmedelande som jag inte orkar skriva upp här.

Så om någon känner sig manad så står det vart jag vill ha att antal sidor skall visas

(((( Här vill jag ha in sid blädringen 15 Träffar per sida om det går
bra ))))

Så M.Cheraghi du verkar kunna detta med paging om jag ber dig på mina bara knän please kan du inte sätta in paging i dessa 2 sidor eller vill du hellre ha sidorna på ett mail...

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Asch jag lägger snart ner skiten...

varför skall man betala för att få en kod på 5 - 8 rader inlaggda i koden!!!!

Jag tycker det är lite fördjävligt att folk som kan men inte vill hjälpa till. Inte hjälper till när dom har rätta kunskapen om jag hade den skulle jag hjälpa så mycket jag hade kunnat...

Är inte detta forum till för att hjälpa varandra om inte så trodde då jag det i alla fall....

Medlem sedan juli 2001728 inlägg

hjälpa ja... men att ge bort fullständig kod för att du inte orkar kämpa lite själv, nej

Jag har redan en fullständig kod som funkar bar förutom att den kan bli väldigt lång så därför ställe jag frågan här om någon kunde lägga till en paging på dom 2 sidorna som jag har klistrat in här på sidan så det rör sig inte om att jag´önskar en sökmotor utan att jag som sagt var ville få in en paging till mitt redan befintliga sök script.....

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
152 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)