När jag skulle testa att installera Visual Basic 6.0 fick jag upp följande två felmeddelanden:
msdasql.dll was unable to register itself in the system registry
oledb32.dll was unable to register itself in the system registry
Men som tur var hade jag en gammal kompilerad exekverbar vb-applikation som ansluter till en MySQL-databas. När jag försöker köra den får jag detta felmeddelande:
En till sak som kanske kan hjälpa till att felsöka felet är att när jag försöker starta upp MySQL-Front 2.5 dyker ett felmeddelandet upp som jag postat i Windows-forumet
Dock fungerar det att starta upp MySQL-Front:s beta-version 3.0.
Det verkar alltså som att jag har problem med ADO:n. Har laddat ner det där programmet du refererade till men förstår inte riktigt vad jag ska göra med det. Får bara upp en massa listor med installerade DLL-filer m.m. Vad är det jag ska kolla efter?
Det kanske är dags att flytta denna tråd till ett mer lämpligt forum?
Det känns som klassisk "Dll-hell" och jag vet väl egentligen inte mer än du (kör själv engelsk 2000). Men jag hittar inte msdart.dll i listan. Var har du den? Finns den bara under 2.7 RTM-fliken?
Drog igång en svensk XP i VMWare och upptäckte en grej: Den första msdart.dll som innehåller SetFileSecurity (ditt felmeddelande) är den som kommer med MDAC 2.8. Du borde alltså redan ha den, men jag bifogar den ändå:
Prova att ersätta den som finns i System32. (Egen risk, ta back-up först osv ..). Kolla också igenom disken så att du inte har en massa gamla versioner på ställen där dom inte ska vara.