Fortsätter här då och bifogar en ny fil där jag lagt till dina data i databasen.
Hoppas det funkar nu.
15 svar · 508 visningar · startad av PLks
Hej wf
tänkte börja ett nytt tråd eftersom den
förra blev så rörig
Jag har alltså
Nu vill jag kunna kombinera så att data från "listan" hamnar på rätt datum i skrivbordskalendern. Detta har jag hittills delvis misslyckats med, och hoppas därför på er hjälp
För att spara plats bifogar jag samtliga inblandade filer
Fortsätter här då och bifogar en ny fil där jag lagt till dina data i databasen.
Hoppas det funkar nu.
Tack för det sannyW.
skall kolla på det hela i morgoSov gött
Go´morrn.
Har kikat lite på koden. Kodningen är säkert effektivt, men för mig skrivet på helt nytt sätt...
tex: var har du databaskopplingen? i mitt fall ser kopplingen ut:
Data Source=" & Server.MapPath("\ovaasp\db\**.mdb")
Fråga 2: När jag försöker öppna ditt databas får jag
Säkerhetsvarning!Osäkra uttryck är inte blockerad
Vad göra?
Fråga 3: Kan ej ladda upp ditt databas till brinkster med NIS aktiverad. Varför inte?
Fråga 4:är ditt Output samma sak som Response.Write?
För att förklara Output:
Output = Output & "God" & VbCrLf
Output = Output & "Morgon" & VbCrLf
Vad som händer är man lägger ihop rad för rad, alltså blir Output i ovanstående:
God Morgon
Det hela görs så här för att man skall slippa skriva allt på en rad. Så jag lägger till föregående rad framför den nya raden hela tiden. Och då jag kommer till sista raden så innehåller Output samtliga rader.
Så svaret på din frågar är att Output inte är samma som Response.Write, längre ner i loopen finns Response.Write Output och det är här som informationen skrivs ut.
Fråga 1
Kopplingen ligger under Start Access och visar att db ligger i samma katalog.
Fråga 2, 3
Går bet på dessa frågor, har tyvärr inget svar.
så jag skall ändra sin koppling till
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("\ovaasp\db\site.mdb")&";"
Ursäkta SannyW, men som själv kan se får inte jag ngt utskrift från databasen..
Om du endast har ändrat på databas-kopplingen så kan jag bara inte förstå hur det inte funkar.
Eller har du gjort någon annan förändring?
/r
det räcker att du ändrar kopplingen så här:
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db/site.mdb")&";"
har inte gjort annat förändring
Här kan du se själv
Bifogar asp-filen också saå att du själv kan se
Lägg till detta på rad 3, såg att brinkster använder sig av annat datum format.
<% Session.LCID = 1053 %>
SannyW, det enda som händer är attkalendern blir svensk men fortfarande visas inget händlese från databasen :(
Efter att sökt här på forumet så hittade jag följande länk:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=22&threadid=90467&highlight=Datum+AND+Brinkster
Felet tycks ligga i denna raden, du kan testa att ta bort den för att se om det kommer någon utskrift. Dock kommer utskriften komma på alla månaderna.
sql = sql & " where startdatum like '" & Left(dDate,7) & "%'"
/r
Hittade nu att problemet ev. kan lösas genom att du skriver like med stora bokstäver istället.
LIKE
Använd sqls datumfunktioner istället för att använda "like".
ev. kan lösas genom att du skriver like med stora bokstäver istället.
Det spelar ingen som helst skillnad, eftersom att sql är case insensitive.
Men sedan kan väl SQL server konfigureras så att den blir case sensitive?
Hur som helst, ingen som har lust att skjuta till lite hjälp så vi kan hitta en lösning på tråden.
Men sedan kan väl SQL server konfigureras så att den blir case sensitive?
Jo, det har ju helt och hållet att göra med vilken collation som används. Men, det påverkar inte språket SQL. SQL förblir case insensitive även om man använder en collation som är skiftlägeskänslig.
Tack för svaret @nders, får kolla på det lite närmre då. Satt och läste i en SQL bok och då tog man upp det som ett parantes "problem".
Går det att lösa så här?
sql = sql & " where Month(startdatum) = "&dMonth&""