har börjat med Tradedoubler på siten... men länken funkar inte.... jag skickar den till sidan hits.asp för att räkna antalet klick... porblemet är då att länken som ligger i databasen ser ok ut men den skickar besökaren till hela länken utom
&a=797452
När jag klickar på länken ovan, så kommer jag till en sida som säger "Can not find site id or program id. Please inform the webmaster.", vilket borde innebära att felet ligger hos TradeDoubler och inte i ditt script.
RED. Nja, vänta lite nu. Givetvis blir det så, du har ju en querystring i en querystring där nere. Eftersom du har en & i querystringen till TradeDoubler så kommer den första querystringen (på din sida) att tro att det är dens egen. Därför klipper den av där.
Den här koden kan fungera, du får dock modifiera enligt fält i databasen. Din länk måste se ut så här: sida.asp?id=x där x är ett nummer.
<%
Dim idnr, Cn
idnr = Request.Querystring("id")
If Not IsNumeric(idnr) Then 'ingen siffra
Response.Write "Det måste vara en siffra på id, inte text"
Else 'siffra
idnr = Cint(idnr)
Set Cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Cn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source ="& Server.MapPath("klicks.mdb")
Cn.Execute("UPDATE tbl_klicks Set Klicks=Klicks--1 WHERE Id=" & idnr)
Cn.Close : Set Cn = Nothing
Response.Redirect "http://tracker.tradedoubler.com/click?p=8848&a=797452"
End If
%>
Något så där borde koden kunna se ut - nu är det bara att modifiera och sedan klippa och klistra! :)
nu ser filen ut så här... men den kommer inte vidare
Id är ett nummer som motsvarar en länk i databasen
id = Request.Querystring("id")
datum = date
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.open "xxxxx"
sql = "UPDATE lankar SET hits = hits + 1, datum = '" & datum & "' WHERE id ="&id
Conn.Execute sql
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql1 = "Select lank from lankar where id ="&id
rs.Open sql1