Har återigen fått problem av samma typ, fast denna gång i en annan fil. Sist var det för att rätigheterna på filen var felsatt, men nu har jag satt skrivrättigheter på alla filerna som är berörda av detta script, så felet måste ligga nånannanstans. Jag har stirrat mej blind på denna kod. :x Så ett par friska pigga ögon skulle uppskattas. ;)
Det är en röstningsgrej. Frågan kommer upp, man kan klicka i svaret man väljer, men sedan går det inte att lagra resultatet och det går heller inte att se hur de andra har röstat (iom att deras röster inte heller har lagrats).
ADODB.Field error '800a0bcd'
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
/scrap/vote.asp, line 68
Detta är raderna kring rad 68, rad 68 i fetstil:
<%
If Request.QueryString("visa") = "resultat" Then
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Visa = "SELECT Fraga FROM fraga"
RecSet.Open Visa, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
%>
<b><% =RecSet("Fraga") %></b><p>
<% RecSet.Close %>
<%
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Visa = "SELECT Ja, Nej FROM svar"
[b]Ja = RecSet("Ja")[/b]
Nej = RecSet("Nej")
Summa = Ja -- Nej
%>
Ställningen just nu:<br>
<%
YResultat = "0"
NResultat = "0"
If Ja => "1" Then
YResultat = Round(Ja / Summa * 100)
End If
If Nej => "1" Then
NResultat = Round(Nej / Summa * 100)
End If
%>
Det är mer fel i koden, men om jag får hjälp med detta kan jag kanske fixa det andra själv. Hjälp till självhjälp. ;)
Jag har redovisning på denna hemsida imorgon (det är ett skolprojekt) så det känns lite stressigt.... :OO :( :x
Innan du använder något från ett recordset så måste du kontrollera om det finns något innehåll.
if recset.eof then 'tomt
ja = 0
nej = 0
summa = 0
else
Ja = RecSet("Ja")
Nej = RecSet("Nej")
Summa = Ja -- Nej
end if