Kan man kontrollera vem som står bakom ett mobilnummer? Isåfall hur?
Mobilnummer
18 svar · 747 visningar · startad av oelbal
Kan du inte bara ringa och kolla vem som svarar då?
Ah, oelbal har gjort det klassiska, hånglat med två brudar fått nummer av båda, den ena var snygg den andra var ful, nu vet han inte vem som var vem av dem.
Har dem kontantkort så måste man själv registrera det och det är det många som inte gjort, tidigare hade dem att man fick 150 kr extra att ringa för om man registrerade sitt nummer men det verkar dem ha tagit bort.
Okkido skrev:
Ah, oelbal har gjort det klassiska, hånglat med två brudar fått nummer av båda, den ena var snygg den andra var ful, nu vet han inte vem som var vem av dem.
Du vet inte hur nära sanningen du är... :L
oelbal skrev:
Okkido skrev:
Du vet inte hur nära sanningen du är... :L
Oj förlåt, en var mindre ful än den andra menade jag tidigare. Eller så är det din kompis som har problemet, och inte du :)
Den ena är ful & den andra med barn?
Asså.. De nummer som finns uppe på "eniro" och "hitta" är endast de nummer som har abonemanganknytning. Din leverantör måste på något sätt fått dig att skriva under något med ditt namn och ditt nummer på. Typ kontraktet av abonnemang. Då går det nämligen att registrera dig. Alla som har kontantkort med comviq är inte registrerade. Men med telia kan man bli...
Hoppas du fattar
Tack för svaren. Det blir till att bita i det sura äpplet helt enkelt...
Alla som har kontantkort med comviq är inte registrerade.
Fel, även med comviq-kontant kan man registrera sig, men man måste göra det via deras sida. http://www.comviq.se/selfnavigator/
Jag registrerade mitt kontantkort där för några veckor sedan och kom med på hitta.se för annars skulle det bli problem när jag flyttade till tre.
Ja absolut... sorry glömde att nämna... Klart man kan registrera sig.. Men det jag syftade på var att man inte står med där förren man gjort det om man inte är abonnemangsknuten... :S (Wow)
Testa detta.. här lägger man frivilligt in sitt mobilnummer, har du tur så kanske dom finns med..
http://www.mobiltelefonregistret.com/index.asp
Anledningen att numren inte finns att hitta är naturligtvis att de har gett oelbal fel nummer :e
Ett av numren var rätt iallafall, det andra behövde jag inte testa...