Sök i den här forumet :i
Jag söker seriösa alternativ till webbhotellet Loopia.
Allt av intresse men de ska som sagt vara seriösa alternativ.
21 svar · 1 572 visningar · startad av hagklint
Jag söker seriösa alternativ till webbhotellet Loopia.
Allt av intresse men de ska som sagt vara seriösa alternativ.
Sök i den här forumet :i
Får man fråga varför du inte gillar Loopia?
Kan också rekommendera Crystone, sedan verkar Aleborg som ett bra alternativ enligt många av wFs medlemar.
http://www.netland.se är ett nytt webhotell men det är kunniga gubbar. Jag är själv helnöjd!
(Dessutom har dom 50% rabatt första året om man skaffar ett konto innan slutet av Augusti - så passa på).
lazat skrev:
Får man fråga varför du inte gillar Loopia?
Visst får du fråga det! ;)
Jag tycker Loopia är jättebra men efter att mitt nuvarande avtal gått ut ska jag byta webbhotell.
DarkFuneral skrev:
http://www.netland.se är ett nytt webhotell men det är kunniga gubbar. Jag är själv helnöjd!
(Dessutom har dom 50% rabatt första året om man skaffar ett konto innan slutet av Augusti - så passa på).
Snabba servrar verkade som inte ha, deras sajt är skit seg att ladda. Om det inte är tillfälligt vill säga.
Tengblad skrev:
Snabba servrar verkade som inte ha, deras sajt är skit seg att ladda. Om det inte är tillfälligt vill säga.
För mig gick det dundersnabbt i alla fall.
mvh
Tengblad skrev:
Jag pingar 22 ms och sidan går väldigt snabbt.
Jag kan inte connecta till sidan öht.
Vi på Loopia har dubbla fiberförbindelse direkt från vår serverhall till Sveriges Internet-ryggrad, med 2 olika operatörer. Därmed har vi en av Sveriges snabbaste anslutningar mot nätet.
Vår serverpark består dessutom av nya Dell servrar med dubbla Xeon processorer och SCSI-diskar. Det är mer än majoriteten av övriga svenska webbhotell kan erbjuda.
Genom att enbart i år ha satsat miljontals kronor på uppgradering av hårdvara och infrastrukturen på vårt nätverk så har vi gjort allt för att våra kunder ska ha en så snabb och stabil access som möjligt.
Kontakta mig så ska jag ge dig ett bra pris.
Vi hade igår kväll tillfälliga problem med ASP:n på den server netland.se ligger på. Felet upptäcktes och åtgärdades inom några minuter.
Att det skulle varit några problem idag kan jag inte se.
Det blir nog Aleborgs paket 2 när jag ska byta :)
hagklint skrev:
Det blir nog Aleborgs paket 2 när jag ska byta :)
Aleborg är kalas du kommer inte ångra dig!
Alternativ till webbhotell
Har du testat med vandrarhem... ;)
Skämt å sido, Aleborg är en höjdare.
+ Snabb personlig support
+ Relativt billigt
+ Enkelt
+ Bra kontrollpanel/administration