Är nu ute efter en gratis-betaltjänst som gör det möjligt för besökare på min webbplats. www.**.se ska kunna Donera pengar till webbplatsen.
PayPal är uteslutet då jag inte har ett Visa/Mastercard/Amex/ eller något sådant.
Finns det något annat alternativ. Självklart ska tjänsten vara gratis.
DdepeoMedlem sedan juni 2003517 inlägg Enklast är väl att sätta ut postgiro/bankgiro-nummer, eller att skaffa VISA, som väl kanske kostar 200 kr per år. ;)
Visst skulle jag vilja skaffa ett Visa-kort. Men enligt banken så måste man ju ha en stadig inkomst för att kunna få ett sådant.
Då jag är arbetslös och inte har någon inkomst så är inte det aktuellt.
Ska ta och titta vad postgiro/bankgiro skulle kosta. Vill helst inte behöva betala för tjänsten.
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg Payson är ett alternativ till PayPal. Där kan insättning och uttag ske via internetbank vilket ALLA* kan skaffa. Dock inte gratis, utan vissa avgifter finnes.
R// * = ALLA ÖVER 18ÅR
Coccozz skrev:
Där kan insättning och uttag ske via internetbank vilket ALLA kan skaffa.
Alla kan inte göra uttag/insättningar via internetbank; t.ex. har Nordea satt en åldersgräns på 18 år.
CCoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg
PersianBulldog skrev:
Coccozz skrev:
Där kan insättning och uttag ske via internetbank vilket ALLA kan skaffa.
Alla kan inte göra uttag/insättningar via internetbank; t.ex. har Nordea satt en åldersgräns på 18 år.
Min fundering kommer då till hur många under 18år som vill donera pengar, men det är kanske en annan historia :p. Till dessa kan isf. Yo.se vara ett alternativ, dock har dessa betydligt högre avgifter. Men då kan alla med mobiltelefon betala. Det borde innefatta de flesta ;)
Yo.se har jag testat tidigare i ett projekt. Kom på nu att jag har en asp-lösning för att ta emot och presentera sms som besökarna skickar in. Skulle nog kunna göra någon form av Shout-box eller Lajv-tjänst så att när folk donerar tex. 5 kr så kan dem lämna ett litet avtryck.
PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Coccozz skrev:
Men då kan alla med mobiltelefon betala. Det borde innefatta de flesta ;)
De flesta jag men inte alla ;) Har man Tre så kan man inte använda några SMS-tjänster förutom de som Tre själva erbjuder.
Poffe skrev:
Coccozz skrev:
Men då kan alla med mobiltelefon betala. Det borde innefatta de flesta ;)
De flesta jag men inte alla ;) Har man Tre så kan man inte använda några SMS-tjänster förutom de som Tre själva erbjuder.
Det där visste jag inte! :q
Har testat lite med Yo.se's tjänster för att publicera sms som personer skickar till mig. Sitter och bygger ett donationsarkiv, så att personer får skicka in sms med sitt namn eller företagsnamn/webbadress och dessa publiceras sen på min webbplats..
Finns det några andra Svenska alternativ till Payson?
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inläggPaynova? har inte provat själv och vet egentligen inte vad det är men kolla :p
För övrigt så bör det inte vara några problem för dig att skaffa VISA. Fick också höra det där med fast inkomst men jag gick bara till banken och sa att jag ville ha VISA. skaffade det i 2:an på gymnasiet och jag hade inga inkomster.
bassebhu skrev:
Paynova? har inte provat själv och vet egentligen inte vad det är men kolla :p
Ska mig en närmare titt på deras tjänst.