webForumDet fria alternativet

fråga om webhotell.

Webbhotell & domäner

20 svar · 1 649 visningar · startad av puckot

Medlem sedan juli 200318 inlägg
Frågan#1

Jag skulle vilja veta om det finns något sätt att ta reda på vilka som är kunder under ett vist webhotell? Skulle vara intressant och få höra några redan existerande kunders åsikter kring det webhotell jag funderar på att köpa konto hos vad dom tycker. så jag lättare kan avgöra om dom verkar seriösa och om det är värt pengarna. Tänkte om det fanns någon sådan typ av söktjänst eller dyl? Jag har redan frågat om det här webhotellet tidigare i forumet och använt mig utav söksidan. men jag hittade inga kunder från hotellet på den vägen. Så jag vore tacksam om någon kunde hjälpa med här.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Enda bästa sättet är nog att fråga hotellet efter referenser.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Vilket webbhotell gäller det?

Web-Tor
ZiteHosting.com

Det ser ju inte allt för seriöst ut. Men skadar ju inte och få lite åsikter från deras kunder. Är ju väldigt billigt och man får väldigt mycket för pengarna. Iallafall om man ska tro det som står på sidan.

Medlem sedan feb. 20001 050 inlägg

De verkar köra sin server (servrar?) hos amerikanska https://www.rackshack.net. Rackshack brukar ha ok servrar och bra "uppe-tider", men de kräver att den som hyr servern (zitehosting) underhåller dem väl.

Zitehosting.com står följande: "Vid avtal längre än 3 månader ingår en administrativ kostnad på 495:- + moms som kan komma att krävas om kontot sägs upp innan 3 månaders utgång." vilket jag tycker låter skumt!? Vad menar de egentligen? Med den avgiften är det väl inte så billigt!?

r/ Rackshack.net heter de visst.

????

det lät verkligen konstigt. det måste jag ha missat eller något dom har lagt till ganska nyligen. för det har jag då inte sett dom gånger jag har gått igenom den sidan. var såg du det någonstans?

Medlem sedan feb. 20001 050 inlägg

På mitten av sidan: http://www.zitehosting.com/order.html

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

jag skulle nog avstå från att skaffa konto här..

Testa och kör en whois på Zitehosting och 1place2u.com
Bekant från denna tråden: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=80510&forumid=20

Jämför postadresserna och telefonnummret. Kolla också nameservrarna.
:e

Medlem sedan juli 200338 inlägg

Re: fråga om webhotell.

puckot skrev:

Jag skulle vilja veta om det finns något sätt att ta reda på vilka som är kunder under ett vist webhotell? Skulle vara intressant och få höra några redan existerande kunders åsikter kring det webhotell jag funderar på att köpa konto hos vad dom tycker...

http://www.luthersk-tro.org/

Denna sida ligger på ZiteHosting enligt texten allra längst ner på sidan.

Re: Re: fråga om webhotell.

magnus_fossum skrev:

puckot skrev:

Jag skulle vilja veta om det finns något sätt att ta reda på vilka som är kunder under ett vist webhotell? Skulle vara intressant och få höra några redan existerande kunders åsikter kring det webhotell jag funderar på att köpa konto hos vad dom tycker...

http://www.luthersk-tro.org/

Denna sida ligger på ZiteHosting enligt texten allra längst ner på sidan.

hehe, har lite svårt för sådana där sidor. Religioner och tjafs. Men jag har mailat webmastern nu, så får jag se vad han svarar. ;)

Medlem sedan jan. 200363 inlägg

Jag vill bara meddela att jag är en (av många?) som har (haft...) ett så kallat "livstidskonto" hos ZiteHosting.com - det har fungerat skitbra under ett års tid, förutom vid ett par tillfällen, då hela min domän mer eller mindre låg nere under en eller ett par dagar, plus en hel veckas strul i somras.

Dock.
Från och med i måndags (tisdags?) den 9 februari packade de tydligen ihop, helt och hållet.
Deras "egna" domäner, zitehosting.com och hostingsupport.org, finns inte längre och det fasta numret i ståkkålm, samt mobilnumret jag snokade upp är avstängda - de är borta!

Så - skeptikerna hade rätt...!
;-)

/Dyr lärdom (fast 2000:- för fritt utrymme och fri trafik ett helt år är inhet jättenerköp...!?)

sne1 skrev:

Jag vill bara meddela att jag är en (av många?) som har (haft...) ett så kallat "livstidskonto" hos ZiteHosting.com - det har fungerat skitbra under ett års tid, förutom vid ett par tillfällen, då hela min domän mer eller mindre låg nere under en eller ett par dagar, plus en hel veckas strul i somras.

Dock.
Från och med i måndags (tisdags?) den 9 februari packade de tydligen ihop, helt och hållet.
Deras "egna" domäner, zitehosting.com och hostingsupport.org, finns inte längre och det fasta numret i ståkkålm, samt mobilnumret jag snokade upp är avstängda - de är borta!

Så - skeptikerna hade rätt...!
;-)

/Dyr lärdom (fast 2000:- för fritt utrymme och fri trafik ett helt år är inhet jättenerköp...!?)

Fast nu är dom uppe och rullar igen faktiskt, det hade varit en serverkrasch, så det var därför allt låg nere. Alla drabbade ska maila supporten, så sätter dom upp kontona och återställer filerna igen. För mer information kan man gå in på hostingsupport.org och läsa deras meddelande ang. kraschen. Jag har också sådant där livstidskonto sedan 6 månader tillbacka, och jag är ganska nöjd faktiskt, förutom att det legat nere några enstaka gånger som sne1 sade. Hostingsupport.org är förövrigt uppe och rullar igen, men inte zitehosting.com, men det kan ju vara tilllfälligt med, vi får väl vänta och se, dom kanske inte har fått ordning på allt än. Att mobilnummrena skulle vara avstängda vet jag inget om. Men deras fasta nummer ringde jag till för bara någon dag sen och då fick jag svar iaf.

Japp - "puckot" har rätt!

Efter en vecka i fullständig ovisshet - servers nere och ingen som svarar på varken mail eller telefon, lyckades även jag komma in på hostingsupport.se (INTE .org, som också var nere då, men är uppe nu igen) och såg då den information "puckot" nämnde.

Så - jag tar nu tillbaka min lilla "varning" och får trycka lite mer på det positiva - de har faktiskt fungerat hyfsat bra under det år (?) jag har haft dem som webhotell - med tanke på deras låga pris (visserligen höjt från 1995:- till 2995:- nu, men ändå...) är tjänsten helt klart outstanding!

ZiteHosting.com har återfått mitt förtroende!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Re: fråga om webhotell.

puckot skrev:

Jag skulle vilja veta om det finns något sätt att ta reda på vilka som är kunder under ett vist webhotell? Skulle vara intressant och få höra några redan existerande kunders åsikter kring det webhotell jag funderar på att köpa konto hos vad dom tycker. så jag lättare kan avgöra om dom verkar seriösa och om det är värt pengarna. Tänkte om det fanns någon sådan typ av söktjänst eller dyl? Jag har redan frågat om det här webhotellet tidigare i forumet och använt mig utav söksidan. men jag hittade inga kunder från hotellet på den vägen. Så jag vore tacksam om någon kunde hjälpa med här.

Du gör en "reverse DNS lockup"

http://remote.12dt.com/rns/

http://www.dnsstuff.com/info/revdns.htm

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

nicclas skrev:

Zitehosting.com står följande: "Vid avtal längre än 3 månader ingår en administrativ kostnad på 495:- + moms som kan komma att krävas om kontot sägs upp innan 3 månaders utgång." vilket jag tycker låter skumt!? Vad menar de egentligen?

Gammalt inlägg men tänkte ändå det kunde vara intressant att delge min tolkning.
Jag utläser det som att om man skrivit på ett avtal att köpa deras tjänster och avtalet löper längre än 3 månader kan man inte säga upp det innan tre månader har gått utan att åka på en administrativ kostnad.

Å andra sidan gäller det inte livstidskontot...

Om man väljer livstidskontot spelar det ju ingen roll - det säger man inte upp så lätt - och jag tror inte att ZiteHosting skickar någon räkning á 495:- till någons begravning...!
;-)

Skämt åsido - jag har nu fått tillbaka mitt konto, laddat upp mina hemsidor, testat hela middevippen och nyss ställt om DNS-pekarna mot ZiteHosting - snart är allt som det var igen!

Jag kan inte annat än att rekommendera livstidskontot vid ZiteHosting/HostingSupport - om man vill ha ett prisvärt webhotell och inte har krav på 100% upptid (350 av 365 ger ändå över 95%, vilket är helt OK, i alla fall för en privat hemsida).

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Livstidskonto.. jisses...

Qimen - ja vad då?
Slå ut de 1995:- jag har gett på ett år, eller två, eller tre - då blir det relativt billigt, även om det skulle balla ur, eller hur!?
På tre år gör det 55:- per månad - för i princip fritt utrymme och fri trafik.
Inte vara så negativ nu...!
;-)

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Slå ut de 1995:- jag har gett på ett år, eller två, eller tre - då blir det relativt billigt, även om det skulle balla ur, eller hur!?

Billigt för dig, en förlustaffär för företaget. "Fri trafik" och erbjudandet av livstidskonton är två tecken på att företaget inte verkar vara helt seriöst.

350 av 365 ger ändå över 95%, vilket är helt OK, i alla fall för en privat hemsida

365-350 = 15
15 * 24 h = 360 h
360 h / 365 dygn = ~ 0,99 h / dygn

Knappt 1 timme downtime per dygn är inte "OK", det är oacceptabelt.

Hahaha - siffror kan man alltid "ljuga" med - lögn, förbannad lögn och - statistik...!
;-)
Jag tycker att det är en väldigt stor praktisk skillnad mellan "en timmes nertid om dagen" och "två veckors nertid om året".
Visserligen kanske båda är "oacceptabla" - men de jobbar ju på det - och har nu tydligen bytt tillhandahållare av servers.
Allt är en avvägningsfråga.
Vilka nyttjar du "Matti", vilken upptid "garanterar" de - och vilken nertid har de faktiskt haft det senaste året?
Har du koll...?

283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
145 ms — ändringar (db)