haha! Skulle precis skapa en sån här tråd men du hann före. Jag får 8mbit om jag kopplar upp mig mot det! Är så himla sugen på det nu, så jag väntar spänt på svar. :)
Modemkostnad + 390kr i månadsavgift = 889 kr. Finns det något billigare val?!
75 svar · 2 876 visningar · startad av :stefan:
Japp, nu är det snart dags att flytta ifrån sin älskade Sunetlina och börja betala för bredbandet...
Har tittat runt lite och fastnat för Universal Telecom som har en snabb tjänst (8mbit/1mbit) till ett skapligt pris (390/mån) och en telestation utbyggd innan det utlovade datumet :bire, men är det någon som har erfarenhet av deras ADSL-tjänst?
Jag har kikat på alla andra och antingen går det för långsamt, är för dyrt eller har andra begränsningar, så just nu ligger Universal skapligt bra till.
Någon? :q
haha! Skulle precis skapa en sån här tråd men du hann före. Jag får 8mbit om jag kopplar upp mig mot det! Är så himla sugen på det nu, så jag väntar spänt på svar. :)
Modemkostnad + 390kr i månadsavgift = 889 kr. Finns det något billigare val?!
Detta kanske: http://www.adamobredband.com/www/
Universals tjänst fungerar, så vitt jag förstått, bra (dvs. bra för att vara en ADSL-tjänst). Har ingen egen erfarehet från dem, men läst diverse nöjda inlägg på andra forum.
fiddler skrev:
Detta kanske: http://www.adamobredband.com/www/
Grym månadskostnad. Men man tjänar nog på Unviersal som inte har någon inträdesavgift?
Fast om man väntar några månader (om man orkar) så kommer det säkert fler konkurenter skulle jag tippa på. Eller vad tror ni?
Gha, vill också ha men måste vänta tills i april innan de börjar ansluta telestationerna här.
do mahr en super support.
Har provat ringa dom flera gånger och fått vänta max 4 min.
Har ej testat dom ännu.
Men en polare har dom och säger att dom funkar super.
Se natt Kort vänte tid i supporten tyder på att det är få som ringer och e det få som ringer så är det lite krångel.
Enda tråkiga är 12mån bindnings tid.
Men man kan säga upp det när man vill mot en kostnad på 1295:-
PsyDonia skrev:
do mahr en super support.
Har provat ringa dom flera gånger och fått vänta max 4 min.
Det kanske är för att deras användarområde inte är så stort ännu? :OO
Jag bytte från Telia till Universal i mitten av januari och än så länge har det fungerat mycket bra, har vad jag vet inte varit nerkopplad någon gång under denna tid och farten från Sunet ligger stadigt på 650 kb/s för mig som bor 2.5 km från telefon stationen. Fungerar helt enkelt kanon :)
Men innan jag fick det så var det lite problem. Jag beställde det via deras hemsida i mitten av december och när jag ringde 1 vecka innan det skulle kopplas in för att höra hur det gick så kunde de inte hitta min beställning och skulle ringa tillbaka senare på dagen. Eftersom de aldrig ringde så ringde jag nästa dag och fick prata med en ny person som sa att han skulle lägga en lapp hos den som hade handom det så skulle han återkomma... Nästa morgon kl 08:30 ringde han och sa att ansökan var hittad och allt skulle vara klart innom några dagar och några dagar senare så ringde de igen och lämnade alla uppgifter (IP, DNS osv) direkt i telefonen eftersom det skulle ta någon dag innan vi fick det i brevlådan :bire
Men de är/var väldigt nya på ADSL marknaden när jag fick det så det är inte omöjligt att alla rutiner har förbättrats sedan dess.
Suporten har jag ännu inte ringt till eftersom allt fungerar fint :)
Att man får sätta upp en server och även får fast IP skadar inte.
/Viktor
Viktor skrev:
Jag bytte från Telia till Universal i mitten av januari och än så länge har det fungerat mycket bra, har vad jag vet inte varit nerkopplad någon gång under denna tid och farten från Sunet ligger stadigt på 650 kb/s för mig som bor 2.5 km från telefon stationen. Fungerar helt enkelt kanon :)
Men innan jag fick det så var det lite problem. Jag beställde det via deras hemsida i mitten av december och när jag ringde 1 vecka innan det skulle kopplas in för att höra hur det gick så kunde de inte hitta min beställning och skulle ringa tillbaka senare på dagen. Eftersom de aldrig ringde så ringde jag nästa dag och fick prata med en ny person som sa att han skulle lägga en lapp hos den som hade handom det så skulle han återkomma... Nästa morgon kl 08:30 ringde han och sa att ansökan var hittad och allt skulle vara klart innom några dagar och några dagar senare så ringde de igen och lämnade alla uppgifter (IP, DNS osv) direkt i telefonen eftersom det skulle ta någon dag innan vi fick det i brevlådan :bire
Men de är/var väldigt nya på ADSL marknaden när jag fick det så det är inte omöjligt att alla rutiner har förbättrats sedan dess.
Suporten har jag ännu inte ringt till eftersom allt fungerar fint :)Att man får sätta upp en server och även får fast IP skadar inte.
/Viktor
Jag blir väldigt upphetsad av all ditt rosande för denna föga okända adsl-leverantör. Tror jag ska dumpa ComBort direkt och beställa Universal nu! :P §e :OO
Tengblad skrev:
Gha, vill också ha men måste vänta tills i april innan de börjar ansluta telestationerna här.
Det sade jag också om Universal som hade 2004-04-01 på Jönköpingsstationen, men när jag skapade tråden var den inkopplad. :)
Adamo har jag aldrig hört talas om, men de har inte med Universal i deras prisjämförelse... ;)
Upp med sig, tråden! Jag vill ha fler åsikter! :)
hihi! jag har beställt nu. :oo
synd att modemet kostar mig 600 kr!
Funderade på att beställa dom men BBB håller på bygger ut deras VDSL hos oss så väntar på det i stället. 12mbit/9mbit
Ledningarna är endast 10 år gammla och har ca:1km till stationen så man borde få nästan full hastighet både upp och ner.
Bredbandsbolaget är väldigt hemliga om var de har tänkt bygga ut i alla fall - jag får bara upp en intresseanmälan... :l
:stefan: skrev:
Bredbandsbolaget är väldigt hemliga om var de har tänkt bygga ut i alla fall - jag får bara upp en intresseanmälan... :l
Har oxå märkt det.
Jag va inne på deras sida och sökte fick oxå bara upp intresse anmälan.
sen dan efter av nån anledning så sökte jag på deras sida igen på mitt postnr.
Och då fick jag upp grattis vi håller på bygger ut din telestation och väntas vara klar i slutet av april.
PsyDonia skrev:
Funderade på att beställa dom men BBB håller på bygger ut deras VDSL hos oss så väntar på det i stället. 12mbit/9mbit
Ledningarna är endast 10 år gammla och har ca:1km till stationen så man borde få nästan full hastighet både upp och ner.
BBB kräver väl att man har VÄLDIGT nära till telestationen för att det ens ska vara möjligt. Så 1Km är nog minimilängden.
nä då.
om det är normal bar kabkar så krävs det 300m annars kan dom inte garantera hög hastighet.
Men om det är väldigt nya kablar så kan man ha längre avstånd och ändå få hög hastighet.
Om man har tur de vill säga.
Såg nu att adamo flyttat datumet för Örebro, och Universal ska ha anslutit stationen här imorgon. Ska bli intressant. Samtidigt så påstår Tiscali att stadsnätet kommer igång här vilken vecka som helst men endast för 2000 hushåll och de vet inte vilka eller var.
Vad händer & fötter för er andra?
Jag har beställt Universal Telecom, plus ett modem. Det kommer väl nästa vecka när jag solar i Spanien. :)