webForumDet fria alternativet

Valet står nu mellan Loopia och Aleborg

Webbhotell & domäner

38 svar · 2 258 visningar · startad av LeonL

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg
Frågan#1

Jag har ett positivt intryck av Aleborg.
Jag har fått snabba svar från Supporten hos Loopia.
Aleborg och Loopia verkar båda skitbra.

Jag vill ha ett webbhotellskonto med stöd för:
- MySQL
- ASP
- ASP.NET
- Jmail (alt. CDONTS)

Det är allt jag kräver.

Man måste betala en extra avgift för att få MySQL, men det behöver man inte i Aleborgs Paket1.

Några erfarenheter? Vilken ska jag välja?

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Finns ju ett antal inlägg här från supernöjda användare med Aleborg, så jag skulle inte tveka, vilket jag inte har gjort.

Jag kör Aleborg, supernöjd.

Medlem sedan apr. 200370 inlägg

Jag har kört Loopia i ett halvår nu och varje supportmail har jag fått svar på nästan direkt.
Jag är hur nöjd som helst!

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Förmodligen är det två bra alternativ, så tag det som känns bäst och verkar passa dina ändamål bäst.

De flesta har bara testat ett av de två alternativen, så det är svårt att säga vilket som är bäst. Jag har bara testat Aleborg, så jag kan inte rekommendera Loopia.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Som Gislaved säger, du kommer nog inte bli missnöjd vilket du än väljer båda är toppen hotell.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Varför inte välja Aleborg? Jag gjorde det, utan att kolla upp andra alternativ ,med tanke på alla nöjda personer här på wF som redan låg där.
Är nöjd själv med.. :)

Medlem sedan maj 2003107 inlägg

De verkar lika bra, men i detta fall skulle jag nog välja
Loopia, det verkar ha snabbare servrar och bättre support

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Jag valde precis som du, mellan Aleborg och Loopia. Valet föll tillslut på Aleborg, jag är supernöjd!

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

deleex -> vad grundar du det på?

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jo jag har varit med om att Loopia svarar snabbt på frågor (några timmar "bara" :P)

Jag kanske ska Välja Aleborg? För det jag vill gärna ha en MySQL-databas som ingår i "paketet". I Loopia så får man ju öpa till det som extratjänst.

Nån som vet hur länge Aleborg/Loopia har funnits? :)

Medlem sedan apr. 200370 inlägg

Om du ska välja Loopia så passa på idag!
De har 50% rabatt och idag är sista dagen.

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Detta kanske är partiskt men jag snackar med ägaren av Aleborg lite då och då via p2p och han är hemskt trevlig och nästan alltid där.
Han har både icq & msn och jag har för mig han sa att han kan ha support på alla sätt som , icq,msn,neetmeting,telefon och mail. Jag tror inte Loopia ebjuder support via icq eller msn som i många fall kan vara enklare än email,telefon.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Aleborg firade väl sitt 1års jubileum ganska nyligen. Det är därför de kör med sitt specialerbjudande just nu. Kan varmt rekomendera dem. Snabba servrar, hög uptime och trevlig (snabb) support! :)

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

deleex skrev:

De verkar lika bra, men i detta fall skulle jag nog välja
Loopia, det verkar ha snabbare servrar och bättre support

Måste säga att Aleborgs support hittills varit mycket bra. Har inte märkt att servrarna skulle vara långsamma.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Aleborg!
Helt klart, har man problem med något får man hjälp direkt och jag tror knappast loopia erbjuder support klockan 10 på kvällen ;)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Att man behöver ta hjälp av supporten väldigt ofta ser jag som någon ganska negativt. :l

Medlem sedan juli 2002252 inlägg

Bättre support och kvalitet får man leta efter än Aleborg! Men jag kör en av mina kunder hos Loopia, och där funkar det fint också.

Men där har man ju inte Anders på MSN som fixar de små saker man vill ha fixat på direkten ;)

Web-Tor skrev:

Att man behöver ta hjälp av supporten väldigt ofta ser jag som någon ganska negativt. :l

Och vad menar du med det då...? Bara för att man behöver support måste ju inte betyda ju inte att saker inte fungerar, man kanske behöver fixa en subdomän, eller något dylikt ;)

Och vad menar du med det då...?

Jag menar precis vad jag skrev:
"Att man behöver ta hjälp av supporten väldigt ofta ser jag som någon ganska negativt."

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag bytte från Digikom till Aleborg & det är som att jämföra Ferrari med Skoda i prestanda..

Fundera inte, kontakta Aleborg nu! Det funkar klockrent!!!

När kom Digikom in i bilden? Det mesta slår ju Digikom. ;)

347 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
211 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
185 ms — ändringar (db)