Jag har undrat varför alla säger "B-One är bara skit" men vad är det som är dåligt med B-One?
Men jag har inte fått något svar.
Är det därför det är billigt? ;)
Sen vist kan vissa ha tur och inte har några problem med dom men snittet på dom som använder dom är missnöjda.
Finns mycket oklarheter i deras avtal etc.
En hel del som inte stämmer som om man har otur kan få betala massor av pengar.
Nej det är inte för att det är billigt, även om det i och för sig oftast är så att man får vad man betalar för.
Läs min tråd som m_soderlund länkade till så får du en utförlig beskrivning av det jag uppfattar vara mina problem med b-one.
En av de viktigaste måttstockarna för alla leverantörer är hur man hanterar problem och här har b-one misslyckats gruvligt i mitt fall. Så länge allt är problemfritt kan vem som helst framstå som duktig.
Jag kan endast stå för vad som hänt mig. Det är ju knappast ett vetenskapligt bevis för att ett företag är dåligt...men som extremt missnöjd kund är det väl självklart att jag varnar andra.
Sen vist kan vissa ha tur och inte har några problem med dom men snittet på dom som använder dom är missnöjda.
Vad grundar du detta uttalande på? Har du frågat alla användare?
En hel del som inte stämmer som om man har otur kan få betala massor av pengar.
Några exempel tack.
Själv klart har jag inte pratat med alla men har haft disutioner med kanske 50-100 st som haft dom och ja inte många som e nöjda.
Deras fria trafik några jag känner har fått räkningar på extra trafik.
bara för deras webplats har varit lite mer besökta än
snittet även om dom inte genererat väldigt mycket trafik.
Men visst jag vet inte säkert men det är ju som folk berättar.
Och jag anser inte ett hotell där många inte är nöjda som seriösa.
ett seriöst hotell är som t.ex. Whox och aleborg dom flesta är nöjda och kanske nån enstaka som inte en nöjd.
Ja b-one är dåliga, det säger alla för att dem är det. Du kan ju börja med att skicka dem en supportfråga där du frågar vad dem menar med Fri Trafik. Obegränsat med Trafik? Bra då kan man ha sin hemsida som drar cirka 80Gb trafik i månaden där.
Naej, det är just det man inte kan. Snittet på vad alla kunder drar i trafik ligger på 0,5Gb per månad. Och enligt dem ska man inte behöva dra mer än vad snittet ligger på. Alltså, cirka 1-2Gb per månad. Sen kan du börja oroa dig för att få något mail där det står att du ska betala för den trafiken du dragit eller så.
Det jag inte förstår är, vad är det som är så billigt med b-one? 12kr i månaden säger dem? Det kostar ju knappast 12 kr i månaden. eller oj jag där skrev jag fel. Jag menar visst kostar det 12kr i månaden utan startavgift, moms och domän inräknad.
För det priset som det kostar PER ÅR, kan du välja ett annat seriösare webhotell som folk verkligen kan tippsa om. T.ex som psydonia skrev whox - www.whoxhosting.net.
Det verkar som att man får ha sidor uppe men de ska helst inte generera i trafik, så här ser min senaste dialog ut med mitt webbhotel B-one http://www.hiphopish.com/1.htm
Jag har själv inte använt B-one men det värsta tycker jag är att de skriver Fri Trafik när det i verkligenheten inte alls rör sig om det. Varför inte skriva att det finns ett tak när det bevisligen gör det.
Till Fjante:
Jag har en idé. Samla ihop några andra personer som har haft samma problem med B-One. Ring sedan redaktionen i SVT:s Plus. Telefonnumret till Plus är 090 - 17 50 00. Telefontider är måndag-torsdag 13.00-16.00, fredagar 13.00-14.00.
Det hade varit riktigt roligt om Plus hade diskuterat med B-one:s ägare.
Förstår inte varför alla säger att det är så himla billigt, det är det ju knappast. Man får inte ens någon ordentlig kontrollpanel.
Kolla in https://www.WhoxHosting.net istället, där står allt klart och tydligt. Plus att dem erbjuder support via alla möjliga sätt.. telefon, mail, chatt osv. Jag rekomenderar det, starkt!
Den erfarenhet av B-one som jag bär på är att deras hosting ofta får "tillfälligt avbrott", som gärna pågår ett par timmar. Dvs ingen kan besöka din hemsida under en många gånger värdefull tidsepok (speciellt om du via hemsidan driver en verksamhet..!).
Dessutom så låter B-one endast dessa avbrott stå med under "nyheter" i ett par dagar sedan sopas detta under mattan. Jag tycker jag det är löjligt och fegt av dem att inte stå för sina försakelser och därmed även bedra nya kunder.
Levande bevis: Länk (Senaste gången de hade problem med bandbredden var bara en knapp månad sedan, och då stod det med under nyheter en stund . Som synes på bifogad länk så är detta nu ett minne blott) och detta är bara ett av många exempel.
Bedöm själv om det är värt pengarna.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e