webForumDet fria alternativet

Billig webbhotell. Några synpunkter...

Webbhotell & domäner

77 svar · 13 575 visningar · startad av Darren

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg
Frågan#1

B-One en jäkligt billigt webbhotell. Är det någon som använder den och vad har ni för synpunkter i sådant fall?

Medlem sedan okt. 200283 inlägg

Va fan de har ju jag missat, hm nästan bud på å bli medlem...

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Öhm. Jag spenderar mer än 12 kronor på fika dagligen.. ;) Personligen skulle jag nog välja ett något dyrare webbhotell. You get what you pay for..

Det finns för övrigt en annan tråd om b-one som startades för inte så länge sedan.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Som jag sagt i tidigare trådar om bland annat det där hotellet. Det finns inget som heter "Fri trafik", antingen ljuger dom eller så kommer det nåt längre fram som säger att det gäller bara si och så med det där.

Medlem sedan mars 2001325 inlägg

SirPeter skrev:

Som jag sagt i tidigare trådar om bland annat det där hotellet. Det finns inget som heter "Fri trafik", antingen ljuger dom eller så kommer det nåt längre fram som säger att det gäller bara si och så med det där.

*hihi* Man kanske skulle regga ett konto där med "fri trafik" för att sedan ta reda på hur mycket trafik de klarar av innan man får höra "det tar för mycket processorkraft" eller liknande ;) §e :birp :e

/ Martin

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Jag mailade dem och frågade vad DE menade med "fri trafik", fick detta svaret:

Som det skrivet i vårat affärsvillkor, så får man inte belasta servern för mycket mer än genomsnittet. Man får heller inte ha ett rent "download" hotell med t.ex. mp3 eller liknande, och det är heller inte tänkt som att det ska fungera som en extra hårddisk.

Pellefant skrev:

...så får man inte belasta servern för mycket mer än genomsnittet.

Och vad är genomsnittet... 500 MB/Månad. :e

Hatar när de inte skriver i klartext om vad som gäller.

Jag skrev och frågade dem om det nu, återkommer med besked när jag får svar.

Darren, du gissade riktigt bra. :) Jag hajar inte varför de skriver fri trafik för.

Fick detta nu:
Våra kunders genomsnittliga belastning är ca ½gb per år. Överskrider man detta för mycket måste vi neka kunden att använda sig utav våra tjänster.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Haha det där låter sjukt dåligt...

Woooow!!! 1/2 GB per år... Fan vad generöst... :q Då förstår jag att det kostar 12 :- månad.

De kommer iaf inte få mig som kund.

Hm...det blir alltså bara ca 40 MB per månad, så var det med den fria trafiken....

Sverker, var är du...? :)

Fast å andra sidan är det väl bra, för ett hotell som tillåter fri trafik skulle bli vääääääällldigt segt att ha sina sidor hos.

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Jag saknar ord. 500 mb per år? Hur fan går det ihop med deras påstående om fri trafik? Här snackar vi falsk marknadsföring på elitnivå.. de flesta företag som hävdar att de erbjuder "fri trafik" brukar åtminstonde låta en förbruka ett par gigabyte per månad.

*Ger Matti några ord* :)

...men om det i avtalet står fri trafik så kan de väl inte i efterhand komma och säga att man har förbrukat för mycket trafik eller? :q :OO Vad står det i avtalet?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Nog låter det väldigt skumt....

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

kolla_upp = Jättebilligt + Jättebra + fri trafik
execute(kolla_upp)

Syntax Error!!!

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

"Fri trafik" är fri trafik och kan inte vara nåt annat. Egentligen borde man kontakta konsumentverket... Just det här fallet är ett av de värsta jag har sett hittills. Jag vet inte om hotellet är svenskt, men det finns ju många svenska webbhotell som också påstår att de erbjuder fri trafik.

Trots att jag redan har ett bra webbhotell kunde jag inte motstå att skriva till ett av dem och frågade om det alltså inte är något problem om jag skulle lägga min sida där (den förbrukar drygt 30GB/månad). Då visade det sig att de bara har 10GB/mån. TOTALT, som ska räcka till alla deras kunder!!

Medlem sedan okt. 200283 inlägg

Det är ju danskt :P
Aja nästan bud på å regga konto där å sen jävlas som fan...

Vi kan väl lägga wF där och se vad som händer? ;) §e :birp

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)