webForumDet fria alternativet

Fråga om wF's taggar

Om webForum

13 svar · 995 visningar · startad av dAEk

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg
Frågan#1

Halloj,
är ganska ny här och har en liten undran över wF's tag-system. Har provat att söka men hittade inget...

Frågan då är varför en del taggar är på svenska medan de flesta är på engelska ? För mig är det lite smårörigt eftersom tex [code] inte fungerar medan andra engelska tags gör det, tex &

Medlem sedan juli 20011 129 inlägg

http://www.webforum.nu/misc.php?s=&action=bbcode

Svenska är wF språket
eller nja, halvsvenska, citat o kod är svenska iaf ;)

Jo jo, jag vet :)
Men frågan är varför en del taggar är svenska medan de andra är på engelska ? Det vore ju enklare om de följde ngn sorts standard så att man slipper memorera vilka taggar som är på svenska / engelska. Iofs är det bara 2 taggar som är på svenska.. men när jag skrev ett inlägg igår kändes det som betydligt fler! :q

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag tror att detta hänger ihop med att kod och citat är delvis egenutvecklade funktioner om än de bygger på code och quote.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det är väl också lite så att vissa taggar har direkta motsvarigheter i HTML, och därför har de behållts för att webbutvecklare, som är vana vif HTML-kod, ska få det enklare.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

kod borde bytas ut mot code och citat borde bytas ut mot quote. Då är det konsekvent.

code är dessutom en HTML-tagg.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

-taggen finns redan. ;)

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Marcus E skrev:

kod borde bytas ut mot code och citat borde bytas ut mot quote. Då är det konsekvent.

code är dessutom en HTML-tagg.

Det tycker jag då inte.
citat och kod är trevliga som de är.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Ja, det är jättetrevligt, men förvirrande. Antingen borde alla vara på svenska eller på engelska tycker jag.

quote finns, men inte quote=namn. Därför måste man använda citat.

[qoute=test]fungerar ej

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Vanesak. Behåll det som det är.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Varför inte både ha svenska och engelska? Det underlättar för alla inblandade.

,

, [kod], [code] ... same shit, different name. ;)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

En förändring av dessa taggar är det nog inte tal om i nuläget - nej. Många medlemmar är redan vana vid detta fel och även om det rent estetiskt skulle vara snyggare med en justering tror jag att antalet som skulle förvirras och irritera sig på en förändring är mångfaldigt fler.
Det kan tänkas att en förändring sker i samband med en ev. uppgradering till vBulletin 3.0. Om det blir så eller inte låter jag dock i nuläget vara osagt.

Ok, tackar.

Får hålla tummarna på att det blir 'rätt' i framtiden då :)

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

dAEk^ skrev:

Ok, tackar.

Får hålla tummarna på att det blir 'rätt' i framtiden då :)

Om du hänger kvar här ett tag kommer du, när den framtiden väl är här, förmodligen att hoppas på så få förändringar som möjligt aftersom människan är ett vanedjur... ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)