Ja, det är ganska bra, men kan bli aningen förvirrat om trådskaparen sett textraden & därefter redigerat lite så det inte strider mot reglerna.. Som moderator får man då klia sig i skallen både en & två gånger i onödan..
Men spåna på bara, snart kommer nån på en kalasfunktion av detta! :)
Ja, det är ganska bra, men kan bli aningen förvirrat om trådskaparen sett textraden & därefter redigerat lite så det inte strider mot reglerna.. Som moderator får man då klia sig i skallen både en & två gånger i onödan..
Men det är ju likadant idag? Om jag bryter mot en regel, någon rapporterar inlägget, jag ändrar inlägget, moderatorn granskar inlägget och kan inte se vad som är fel. Eller hur?
Mitt förslag handlar inte om det problemet. ;)
Kan man inte göra så att länken Rapportera till moderatorn ändras till en text liknande Rapporterad till moderatorn?
Det är nog en för liten förändring för att det skall synas?
Förlaget handlar om:
1. att fler ska se att funktionen finns och därmed använda den.
2. att besökare ska se att tråden är rapporterad.
3. att moderatorerna ska få färre rapporter.
Om detta ska fungera bra måste moderatorn också kunna markera när han har sett och accepterat eller redigerat inlägget. Jag skulle inte vilja att det syntes att mina inlägg var anmälda trots att de inte bryter mot någon regel.
Ett sätt är att markeringen försvinner automatiskt när moderatorn läser inlägget via länken i rapporten.
Fotnot: Det är inlägg man rapporterar, inte trådar. Det behöver inte vara trådskaparen som bryter mot reglerna.
Alternativt kan ju moderatorn lätt se om inlägget är redigerat efter det att inlägget rapporterades - precis som idag. Jag har inga problem med en sådan funktion även om så alla mina inlägg vore markerade. Vad spelar det för roll? En rapportering betyder inte att något nödvändigtvis är fel, men det ger moderatorn en vink om att någon uppenbarligen anser det.
Men spåna på bara, snart kommer nån på en kalasfunktion av detta! :)
Men det är väl bara bra? Meningen är väl att inlägget ska ändras så fort som möjligt? Moderatorerna får gärna klia sig på gässan §e
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.bd618308