Nexus86 Medlem sedan okt. 2002 3 030 inlägg Trådstart 9 feb. 2003 23:39 #1 Hur kommer det sej att wF särskriver javascript? T.ex. så blir
<a href="javascript:void(0)">
med ett mellanslag i mitten som alla kan se.
EDIT // I alla fall innanför kod-taggen
Jesper T Medlem sedan nov. 2001 7 144 inlägg Var vänlig och ta bort den "funktionen", den orsakar MASSOR med missförstånd och onödiga fel.
D Darren Medlem sedan dec. 2002 789 inlägg Detta är väl en säkerhetsåtgärd så att man inte kan lägga in skadlig javascript kod.
Nexus86 Medlem sedan okt. 2002 3 030 inlägg Det kan den inte i alla fall för taggen skrivs ut
<a href="java script:void(0)">
i HTML-koden. D.v.s den skriver ut taggen även om dom fixar det där.
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Jag förstår inte vad problemet är. Ligger det saker som användaren inte ska få se/få ändra i en kaka hos användaren så finns det andra sätt än att exekvera javascript för att få tag på den informationen.
D Darren Medlem sedan dec. 2002 789 inlägg Och jag förstår inte vad problemet är med att ordet delas. Alla vet väl om att javascript skall skrivas som ett ord...
För säkerhetsskull brukar jag dock skriva i mina inlägg att den skall skrivas som ett ord.
M muskot Medlem sedan jan. 2002 7 905 inlägg Irriterande är också att PHP-taggen godtyckligt tar bort backslashes ( \ ).
kjell Medlem sedan dec. 1999 757 inlägg