webForumDet fria alternativet

Max Payne 2: The fall of Max Payne

Datorspel

18 svar · 615 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Wow, vilket spel Max Payne 2 är! Jag är helt såld!
Jag har tyvärr inte spelat 1:an (fungerade inte under Win XP :x) men 2:an är ju såå superb! Mona Sax är heeeelt underbar, hon borde få ett spel själv. Så graciös, så cool.

Spelets story är än så länge mer eller mindre underbar - och jag gissar att det kommer mer.. (Har inte klarat av spelet än, är i början på 3:e kapitlet..)

Grafiken ska vi bara inte snacka om.. Omgivningarna är råsnygga, och verkligen högupplösta. Plus effekterna i bullet time.. Oj oj oj..!

Spelet är helt klart ett av de bättre jag någonsin spelat, om inte det bästa. Hoppas jag inte blir besviken på resten..

Vad tycker ni om Max Payne 2?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag tyckte att det var lite för likt ettan och en aning för kort. Men ändå inte ett dåligt spel.

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Vänta nu lite, max payne fungerade utmärkt under xp home för mig åtminstonde.
Och ja, tvåan var väldigt lik ettan och "skitkul" den med.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Max Payne fungerar hur bra i Windows XP som helst, spela själv igenom det när det kom ut så...
Och ja det är lika bra som ettan, unik stämning.

Hur som helst fick jag inte ettan att fungera på min Win XP Pro-burk (och jag har en dator som lätt klarar av spelet). :l

I alla fall - jag spelade klart spelet igår och kan nu klarlägga att Max Payne 2: The fall of Max Payne är ett riktigt skönt spel. Kanske lite för kort, men berättelsen är bra - plus grafiken, stämningen m.m.

Spelets helt klart överlägsna höjdpunkt är när man får styra Mona Sax och leka krypskytt för att rädda Max på byggarbetsplatsen. På det hela taget var det roligare att spela som Mona Sax än som Max Payne, faktiskt. Och det tror jag inte enbart beror på att hon är tjej.. ;)

Jag tycker att slutet var lite avhugget, när Vlad skjuter två personer (ni vet vilka). Jag tror att en eventuell 3:a kan vara på G om något år eller så.

Totalt :) :) :) :) av 5 möjliga blir det för spelet.. Berättelsen kunde vara mer invecklad, och spelet kunde vara lite längre och faktiskt mer variationsrikt.

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Suveränt spel dock lite kort som sagt.
Jag kör också XP Pro och hade inga som helst problem att spela ettan. Så jag tror inte det är operativet som strular för dig, det måste vara något annat. Hoppas du kan fixa det för tycker du om The fall of Max Payne måste du bra spela ettan också.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Har inte spelat det, men också hört på annat håll att det ska vara riktigt kul! :) Kanske borde ta och skaffa det.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jag kan bara hålla med dig!

Grafiken har de verkligen satsat på.
Specialeffekterna är underbara.
Storyn lite för lik ettan men skön endå. :)

caze skrev:

Har inte spelat det, men också hört på annat håll att det ska vara riktigt kul! :) Kanske borde ta och skaffa det.

Skaffa det. Du blir INTE besviken.

En negativ grej till är att man måste spela om spelet två gånger för att se den alternativa slutsekvensen. Nog för att spelet är kort, men jag vill liksom inte behöva spela om spelet två gånger! :l

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Man måste väl spela igenom det 3 gånger för att se det "riktiga" slutet? Jag körde iaf igenom det på alla svårighetsgrader och det var inte förrän sista gången (på högsta svårighetgraden) som jag fick se det "andra" slutet...

Jo, man måste spela igenom spelet 3 ggr för att se ett alterntivt slut. Jag skrev spela om spelet 2 gånger, vilket är samma sak. ;)

Är spelet värt att spelas om 2ggr för att få se det alternativa slutet? :)

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Jag skulle jätte gärna vilja ha det, men dock är jag fattig nu. :(

Max Payne 3 ska tydligen komma i framtiden. Max Payne 3: There's another Max Payne ska spelet heta tror jag att jag läste i senaste Gamereactor. Intressant! :)

Jag testade en rätt kul mod till MP2 för ett tag sedan, med förlängd bullettime och en minigun. Helt plötsligt så blev det hur lätt som helst. §e

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

oelbal skrev:

Jag testade en rätt kul mod till MP2 för ett tag sedan, med förlängd bullettime och en minigun. Helt plötsligt så blev det hur lätt som helst. §e

Fusk :bla ;)

Pedda skrev:

oelbal skrev:

Fusk :bla ;)

Jag har redan varvat spelet på alla tänkbara sätt, så fusk var den enda underhållningen som fanns kvar. :)

Haha, oelbal. :)
Jag själv har nu kört igång MP2 igen, men tycker att det kommer att ta på tok för lång tid att spela igenom spelet 2 ggr till för att få se den för mig såå åtrovärda alternativa slutsekvensen. Hm. :l

Snart ett år efter att jag spelade Max Payne 2 som mest så har spelet bliviti mitt absoluta favoritspel. Hur grymt som helst..! Funderar på att skaffa 1:an igen och verkligen försöka få igång det på min XP-burk, det gick inte speciellt bra senast..

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Flyttas från fel forum till rätt forum. ;)

Mvh

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)