Som jag skrev i en tidigare tråd så har jag validerat för första gången.
Tog även hem flera webläsare för att prova och resultatet blev:
IE: :)
Mozilla: :)
Firefox: :) (är ev samma/liknande/byggd läsare? rätta mig)
Opera: :(
Att tillägga är att det är bara förstasidan som är validerad, men när man går in med opera på de övriga sidorna ligger sidorna högst upp.
Vad ska jag göra i koden för att det inte ska bli ett glapprum ovanför och under sidan? Adress
/r såg att du skrivit margin-top: 0px; och margin-bottom: 0px; i <body>-taggen. ta bort det och skriv som ovan istället, eftersom opera inte reagerar likadant på margin som andra webbläsare så måste du skriva padding också.
Generellt skall alla måttangivelser ha en enhet i CSS - relativa som absoluta. %, em, ex, pt, px, in, cm, mm, pc är alla exempel på giltiga måttenheter i CSS
Undantaget är, som sagt, att man inte behöver ha med enhet på talet noll om man inte vill.
Kan du testa, så gör det. Det skadar nog aldrig törs jag säga....
Och gärna på en Linux- eller Unix-burk (eller en Mac) också för säkerhets skull...
Finns buggar i alla versioner av alla webbläsare på alla plattformar (som i sin tur har olika buggar i olika versioner av fönsterhanterare och OS som eventuellt kan påverka dina sidors utseende) osv... osv...
Man *kan* inte testa för allt - men kan man testa på en plattform så skadar det antagligen inte att göra det åtminståne någon gång ibland (typ före leverans av sidan ;) )
282 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e